Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 3ayak.org'da: "Gaetan Caputo"

Ön Sayfa yazıları gösteriliyor. (Çok tutulanları ya da tüm yazıları göster)

tuttum
35

Ben Yaşadığınız Dünya - 1

\

-Merhaba ben yaşamakta olduğunuz dünya
-Ooo merhaba
-İçime ettiğinizin farkında mısınız?
-hönk?
-Evet zamanla işbirliği içindesiniz ve beni ne hale getirdiniz. Dumanlar içindeyim. Ufkumu da deldiniz bravo tebrikler.
-Haklısın yalnız bahanemiz çok büyük. Bu ara bir hükümet mevzusu var başımızda, sonra türban, sonra partilerin kapatılması, kırım Kongo kenesi, sonra yine türban, sonra Ergenekon..
-Sen de sergene kon
-Hı?
-Geçin bunları diyorum, bilginiz yok mu bana ne yaptığınıza dair?!!!
-Küresel ısınma gerçekten benimde canımı sıkıyor
-Bunun için tek yaptığınız “damlaya damlaya çöl olur” sloganları ile yürümek midir? Buzullar eriyor. NASA iklim uzmanlarının araştırmalarına göre önlem alınamazsa Kuzey Buz Denizi 2012 yazı sonunda buzdan tamamen arınmış hale gelecek. Grönland kara parçası üzerindeki buzullar 2007 yazında, yazları tespit edilen erime oranından %15 daha fazla eridi. Çevresel bir çöküş dönemine çoktan girdim, yaşayacak başka dünyanız yok. Yaşadığınız dünyayı atalarınızdan miras almadınız, çocuklarınızdan emanet aldınız. Bunlar sizi korkutmuyor mu? 10 yıldan az bir süre kaldı, geri sayım çoktan başladı evinizin önünü süpürerek başlamak çok mu zor?
-Bu kadar basit değil bunu sende biliyorsun.
-Bilgi sel gibidir, her yere anında hakimiyet kurmalı ve hızla yayılmalısınız. Çinliler buzulları gözlemliyorlar . Çilianşan Dağı'ndaki Yanglonghi Buzulu'nun 23 yıl öncesinden bu zamana 260 metre çekildiğini biliyor muydun?
-Hayır

\

-Bozulan ekosistemle beraber dünyadaki canlıların yaşam stilleri de mecburi bir değişkenlik göstermekte ve sayısı oldukça fazla canlı türü de bu değişime ayak uyduramamaktadır. Sizin %90 oranında sebep olduğunuz bu iklim değişimlerinin sonucunda; İngiltere’deki kuşlar erken yumurtlamaya, fokları avlamak için buza ihtiyaç duyan kutup ayılarının ağırlıkları üçte bir azalmaya, Alaska kıyılarındaki balinaların fokları avlayamamasından –fokların göç etmelerinden- mütevellit deniz samurlarını yok etmeleri dahilinde onlarında yok olmasıyla beraber esmer su yosunu yataklarının da azalması gibi bir zincirleme reaksiyona sebep olduğunuzu da bilmiyorsundur öyleyse. Dünya neden nasıl ısınıyor?
-Güneş ışınlarının atmosferde bulunan ve ısıyı iyi tutma özelliğine sahip sera gazlarla tutulması ve bunun sonucunda da dünyanın ısındığı biliyorum. Bu ışınların pek azı da uzaya yansıyor. Küresel ısınmanın da son 50 yılda insan, abiotik faktörler ve doğa üzerinde fark edilir değişikliklere yol açmasının sebebi de sera etkisi diye biliyorum.
- ve bu gazların artışı da..
-..sıcaklığın artmasına yol açıyor. Yangınlar, fosil yakıtların kullanımı, karbondioksit gibi sera gazlarının da atmosfere salınması da bu artışa çanak tutuyor.
-Sıcaklık dalgalarının yoğunluğunu artık normal karşılayacaksınız ve hava git gide daha da ısınacak. Fotoğrafı serdim önüne görüyor musun?

\

-Evet, nedir bu?
-Bir küçük örnek. Bu gördüğün termal enerji haritası, Hindistan ve Kuzey Afrika’yı görmektesin. Sarı renkteki yerler sıcaklık dalgasını gösteriyor. Bu sıcaklık dalgasıyla Pakistan’da henüz 2001 senesinde 33 kişi ölmüştü. Aradan 7 sene geçti ama hala ciddiye almadınız.
-Bu ısınmayı durdurmak için…
- Ne? Bu tehlikenin tek belirtisinin ısınma olduğunu mu zannediyorsun, güldürme beni. Tüm dünya olarak çok sert kışlar geçireceksiniz, eskiden soğuk bölgelerde 4 yılda 1 görülen dolu fırtınaları şiddetini sekize katlayarak artık 2 yılda 1 oluyor. Bu da doğaya ve tarıma büyük sekteler yiyecek olmam anlamına geliyor. Sıcaklık arttıkça nemli alçak atmosfer basıncı ile kasırgalar, hortumlar çoğalacak. Bunun yanı sıra kontrol edemeyeceğiniz yangınlarda da artış gözlenecek.
-Peki yapılması gerekenlere artı olarak dünyada küresel ısınmayı durdurmak için ne tür çalışmalar yapılıyor?
-Örneğin İsveç sera gazı etkisine yol açan gazların salınmasını %9 oranında azalttı. Japonya, Çin, Hindistan, Brezilya, Avustralya, Endonezya, Güney Kore, Güney Afrika ve Meksika gibi ülkeler ise kalkınma için birlikte hareket edip sera gazların salınımıyla ilgili ortak çalışmalar başlatmaktadırlar. Kyoto protokolü ile birlikte pahalı bir mücadeleye imza attılar.
-Ne gazmış mübarek.. İspanya ve UNDP tarafından başlatılan “bin yıl kalkınma hedeflerine ulaşma fonu”ndan Türkiye’ye küresel ısınmayla mücadele için 7 milyon dolar para aktarılıyor. O kadar da umutsuz değiliz, ama yeterli değil, herşey galiba aynı noktada kilitleniyor.
-Barajlarınız kuruyor. İstanbulda günlük 2 metreküp su kullanıldığı hesap ediliyor ve buradan hareketle 5 aylık suyunuz kalmış. Tehlike büyük artık UYANIN !!
-Peki nükleer santral yolu ile elektrik ve enerji elde edilmesi sorunu?”
-Aslında bunun kestirme açıklaması şu ki; nükleer atıkların korunumu zor. Dünyada önlem olarak inşa edilmiş kurşun ve alüminyum cepheli atık saklama hazneleri çok pahalı. İnsanlar bunları kısa yoldan tıbbi atık adı altında şehir çöplüklerine atıyorlar. Bu radyoaktif atıklar da içme suyuna karışıyor ve insan sağlığını etkiliyor.
Nicola Tesla tarafından geliştirilmiş düşük frekanslı elektromanyetik ışınımla yüksek enerji nakli tekniğini biliyor musun?
-Evet Rusların ve Amerikalıların silah olarak kullanmaya çalıştıkları bir manyetik güç
-Atmosferdeki araçların elektromanyetik vuruşlarını değiştirmek, radar sistemlerinin kullanımını geliştirmek, geniş kapsamda büyük bölgelerde ABD dışındaki tüm haberleşmeyi durdurmak ve her coğrafi bölgenin toprağını en derinlere kadar incelemek, saldırı silahlarını ve uçakları havada imha etmek gibi rolleri var bu enerjinin.
-Yani?
-Bu enerjinin kullanımına karşı olan Amerikalı profesörler bu teknolojinin kutupları eritip yerinden oynatabilecek ve iklimleri değiştirebilecek etkileri olduğunu savunuyor. Haliyle küresel ısınmaya karşı hareketlenen kesimin nişan aldığı ilk nokta, bu enerjiyi nükleer silaha dönüştürmeyi planladığı için projelerine gölge düşürülen ABD yönetimi oluyor

-Gerçekler ve adalet dediğimiz şey nerede kesişiyor..!!

\
Bolivya'daki Chacaltaya Buzulunun 1995'den 2005'e kadar ki değişimi..
\
İzlanda'daki Sólheimajökull buzulunun Nisan 2006 ve ekim 2006 da çekilmiş görüntüleri ve aradaki büyük fark !
\
artan sıcaklık grafiği
artan sıcaklık grafiği
\

İlgili diğer linkler;

eriyen buzullar

http://chickencrap.com/specials/arctic.htm

http://www.zaplat.com/video/gezinti_videolari/43677/Eriyen_Buzullar

http://www.vidivodo.com/53126/eriyen-buzullar

http://teknolojihaberlerim.wordpress.com/2008/06/23/gronland%C2%92a-omu-bicildi/
Rüzgar enerjisi

http://www.kuresel-isinma.org/component/option,com_seyret/Itemid,54/task,videodirectlink/id,52/

organik ev eşyaları

http://www.gazeteyenigun.com.tr/icerik.asp?page=guncel&nID=28280&tarih=2008-04-11
--
http://www.effectofglobalwarming.com/images/What-is-global-warming-img.jpg

108 ahkam var

Ahkâmlar

cevre konusunda herkes hassas olmalı,
ama amerika yonetimi bu isi ciddiye almadıgı surece,
hicbir sey degismez

ve ne yazık ki,
ajandasında savas planları olan bir ulke cevresel olayları kale almaz.

"10 yıldan az bir süre kaldı" dejavu boyle demis,

tabi ki haklısın, ama dunyanın yıkılması icin o kadar cok dua eden kisi var ki!!!!

filistinlilere kalsa dunyanın hemen bugun yıkılmasını isterler,
heralde duaları 10 yıl sonra kabul olacak

yıldo.. yıldo... yıldo.. ah yıldo ahh!

soylediklerim dogru seyler

ona ne şüphe, bilinmeyenleri masaya yatıran analizci sıkıştırılmış gaz ürününden kaçmaz tabi bunlar...

ulan konuyu sulandırmada uzerine yok,
konuyla ilgili yorum yaz,
beni bos ver!!

deja yazını sakin kafa ile okuyacağım.. Ama güzel bir çalışmaya benziyor..

linet ile aynuı fikirdeyim, ben de sakin kafayla okuyacağım, bu yıldo elektrik sistemimi bozuyo...

ben elektrik konularında uzmanım, tamir ederiz sorun degil, insallah ana devreler zarar gormemistir

kondansatörlerim cazırdıyo seni görünce, bakacaz artık...

yıldoya elektrikçi camiasında "sinyor sinyalizasyon" derler

one..CaO

kondansator(capacitor) elektrik enerjisi depolar,
eger burada agrıza varsa ,durum vahim,
degistirmak lazım, cazırdama sebebi yuksek voltajdır, yani capacitor icinde dielektrik madde bu voltaja dayanamıyor,

tedavi:
volatajı dusurmek zorundayız,
bu yuzden voltaj artırıcı seylerden uzak dur,
bu durumda beni gormemende yarar var

agrıza=arıza
degistirmak=değiştirmek
volatajı= voltajı

arıza agırmaktan gelir, aslında bence agrızada kabul edilbilir,cunku kokleri aynı, ikiside arapca kokenli

uyarıların icin sagol

volatajı= voltajı ama bu uyarın cok sacma,cunku yazı icinde hep voltaj yazdım bir yerde hatalı yazdım bununda klavye hatası oldugu acık,

rica ederim:)

bak şaşırttı beni yıld diyordum tam kendi kendime:))

evet klavye hatası, yıldo haklı, tamamen bi hata başlıbaşına...

ulan sen arızanı soyledin, bizde cozum onerdik,
iyilik yaptık karsılıga bak

bu yazıyı eve gidince okuyacağım..

Beanbastic..http://www.vidivodo.com/32582/mr-beanbastic

:)

ayrıca imlâ kılavuzu'na baktım ağrıza diye bir kelime mevcut değil..

(Ya linet ne lanet birşey oldun sen yahuu, sanane beee sananee..
Ama öyle deme öğrensin yavrucuklar doğrusunu...:))

beyler siz neden anlaşamıyorsunuz ya birbirinize yazmak yerine konuya mesaj yazsanız ne zararınız oluyor onu anlamıyorum.

Çok güzel bir yazı arkadaşım bir nefeste okudum tabir yerindeyse.Gerçekten fotoğraflar ve kaynaklar bir o kadar ilgi çekici.

Portakal'dan naneler. Mayhoş bir blog www.kulturportakali.blogspot.com

dejavu bende evde okurum..

my way or the highway!

bizim dilimiz canlıdır,
benim sayemde dilimiz gelisiyor,
zaten onemli olan yenilikler getirmek innovation

Culture Orange, ben basta soyledim ama, ilk yorumlarımda hep konuyla ilgili ama iste :)

"innovation" bu kelime varya, cagımızın en karizmatik kelimesidir, hele teknoloji islerindeyseniz reklam kampanyanızda bu kelimeyi kesinlikle kullanın. ayrı bir hava verir:)))

Dejavuu88, tek kelime , harikaa...

yıldo, yazı ile alâkalı yorum yap lütfen

üzerinde geyik yapılmayacak kadar detaylı bir çalışma olmuş.

küresel ısınma konusunda ben diğer insanlar gibi düşünmüyorum. çünkü aslında küresel ısınma gibi bir şeye inanmıyorum. sebebi ise iklimin periyodik olarak değiştiği gerçeği. bu gerçeği bilen bazı uyanıklar bu işten rant sağlıyor. iklim belli dönemlerde bu tip değişimler gösteriyor. en bilindik değişim küçük buz çağı diye adlandırılan 15. ve 16. yy ortalarına kadar devam eden iklim periyodu.

detaylı çalışma olmuş tebrikler.

İdrak edemeyenin susması gerekir. Spinoza

yazının ilk bölümü ilkokul öncesi eğitimde yıl sonu müsameresi filan yapılıyo aynı onların replikleri gibi olmuş.

alttaki bilgiler şık.

I am a cyborg, but that's ok...
tachyon DİYOR Kİ, (16 Temmuz 2008 17:50)
üzerinde geyik yapılmayacak kadar detaylı bir çalışma olmuş.

böyle bir çalışma henüz yapılmadı tachyon.

I am a cyborg, but that's ok...

Sevgili manson güzel yere değindin. Bilhassa yaptığımı belirtmek isterim, konuya vakıflık açısından gayrıciddiyetimizi vurgulamak mahiyetinde..

ayrıca geyiksiz günler sörsi doğmadan önceydi.

I am a cyborg, but that's ok...
mansonilized DİYOR Kİ, (16 Temmuz 2008 18:01)

ayrıca geyiksiz günler sörsi doğmadan önceydi.


ben ondan önce doğdum, bi de bilkentli kızlar

tachyon DİYOR Kİ, (16 Temmuz 2008 17:50)
üzerinde geyik yapılmayacak kadar detaylı bir çalışma olmuş.
küresel ısınma konusunda ben diğer insanlar gibi düşünmüyorum. çünkü aslında küresel ısınma gibi bir şeye inanmıyorum. sebebi ise iklimin periyodik olarak değiştiği gerçeği. bu gerçeği bilen bazı uyanıklar bu işten rant sağlıyor. iklim belli dönemlerde bu tip değişimler gösteriyor. en bilindik değişim küçük buz çağı diye adlandırılan 15. ve 16. yy ortalarına kadar devam eden iklim periyodu.
detaylı çalışma olmuş tebrikler.

bu isten rant saglıyanların oldugu dogru,

iklim belli dönemlerde bu tip değişimler gösteriyor. en bilindik değişim küçük buz çağı diye adlandırılan 15. ve 16. yy ortalarına kadar devam eden iklim periyodu.

ama bir kere her degisimin bir sebebi var, siz bu degisimlerın sebeblerinden bahsetmemissiniz,
ve o zaman ki degisim sebebiyle simdi ki degisim sebebi aynı mı?
bir kere o zaman kucuk buz cagı yasanmıs diyorsunuz, oysa bugun ku degisim buz cagının tersi bir degisim.

yani sizin elestiriniz biraz havada kalmıs,
eger daha ayrıntılı bilgi verirseniz seviniriz

manson
deja üzerinde baya bir çalışmış bu yazının. dikkatini çekerim. yani klişe laflar etmek istemiyorum ama iyi bir çalışma yapacaksın sonra millet sulandıracak ortamı. yorumlara bakıyorsun geyiğe dönmüş. biraz yazara haksızlık ediyoruz gibime geliyor yorumlar geyiğe dönünce.

yıldırım
istersen bu yazıyı ve buzul cağlarının oluşumunu sen bir araştır. arasındaki bağı kuracaksın umarım.
ve birde şu filmi seyretmeyi unutma

eger sen biliyorsan soylesene,
en azından o zaman ki iklim degisim sebeplerini soyle

oldukça güzel bir araştırma olmuş deja.. linklerde göremedim, ek olarak buraya da göz atmakta fayda var diye düşünüyorum..

yıldırım
burada kimse iklim bilimci değil ancak senin bu yazıyı bile iyi okumadığın belli oluyor. sana ne tavsiyede bulundum? bu yazıyı tekrar okuman tavsiyesinde bulundum. sen benden buzul çağının tersi bir değişim gösterdiğini söyleyerek varsayım üzerinden yorum yapıyorsun ben sana daha ne anlatabilirimki.

ben sana somut bir örnek veriyorum diyorum ki daha önce de bu tip iklim değişiklileri olmuş. işte şu zamanda diyorum.

burada kimse iklim bilimci değil. hepimiz varsayımlar üzerinden yorum yapıyoruz. sana önerdiğim filmi seyret istersen. ve seninle polemik yapmak istemiyorum uzatma istersen.

\

ben bilimsel bir tartısma istemistim,
polimige girmek gibi bir amacım yoktu,
ama is basa dustu kendi bilimsel yorumlarımı yapacagım,
soru 1: iklim neden ve nasıl degisir??
cevap: simdi yazıyorum

aslında iklim degisiminin bir cok sebebi olabilir,
mesela en basitinden gok tası carpar,ortaya cıkan yusek ısı ve gazlar sonucu iklim degisir,

ya da gezegenlerin ve gunesin dunya uzerindeki cekim gucu degisir,
bunun sonucu olarak basınc alanlarında kayma olur ve iklim degisir,

mesela marduk efsanesi vardır, dunyadan belli zamanlarda goruldugu iddia edilen bir gaz gezegen,belli periyotlarla dunyanın yakınından gecer ve gecerken yarattgı cekim gucu sayesinde iklimde dramatik degisimlere yol acar,
hatta gunumuzde ki iklim degisimlerini ve afetleri buna yoranlar var, tahminlere gore dunyaya en yakın gecis 2012 de olacak, ve marduka inanlar bu yılda dunyada buyuk felaketlerin olmasını bekliyorlar, hatta dunya tamamen yok olacak diyenler de var,

simdi analizlerime biraz ara veriyorum,
ama merak etmeyin analizlerim devam edecek

gok tası carpması iklim degisimine yol actıgına gore,
rahatlıkla soyleyebiliriz ki hava kirliligi ve bazı gazların havadaki oranın artması tabiki iklim degisimine yol acabilir,
bu degisim dramatik de olabilir,

tachyon DİYOR Kİ, (16 Temmuz 2008 20:12)
yıldırım
burada kimse iklim bilimci değil ancak senin bu yazıyı bile iyi okumadığın belli oluyor. sana ne tavsiyede bulundum? bu yazıyı tekrar okuman tavsiyesinde bulundum. sen benden buzul çağının tersi bir değişim gösterdiğini söyleyerek varsayım üzerinden yorum yapıyorsun ben sana daha ne anlatabilirimki.

ben sana somut bir örnek veriyorum diyorum ki daha önce de bu tip iklim değişiklileri olmuş. işte şu zamanda diyorum.

burada kimse iklim bilimci değil. hepimiz varsayımlar üzerinden yorum yapıyoruz. sana önerdiğim filmi seyret istersen. ve seninle polemik yapmak istemiyorum uzatma istersen

bak kardesim eger blimsel analiz yapma yetenegin yoksa bu tip tartısmalara girmeyeceksin,
aslında ben sana bunu demeye calıstım,
yuseysel anlatımlarla ozellikle bu konularda elestiri olmaz, oyle sacma bir sey diyorsun ki,

yani senin dedigin su:
zamanında olmus simdide olan aslında bu,
bu cok ham bir elestiri ve bu tip konularda boyle elestiri olmaz,

Güzel yazı giriş okumaya şevketti beni
şu ayıyı her gördüğümde sonra ne olduğunu merak ediyorum.

Be quick or be bad.

bu kadar cehalet ancak tahsille mümkün

ayılar yuzmeyi bilir,uzun surede yuzebilir,hatta iyi de dalıs yaparlar,suyun altında da cok iyidirler, merak etme eger insanlar vurmadıysa bir sey olmamıstr

tachyon DİYOR Kİ, (16 Temmuz 2008 20:41)
bu kadar cehalet ancak tahsille mümkün

sevgili kardesim, elestirdigin noktayı acıkca soyle,
bilmiyorsan sus, bilenler konussun

boğulacağını hiç düşünmemiştim zaten :)
Büyüyünce ne olacağını merak etmek gibi yıld anlatabildiysem ne mutlu.

Be quick or be bad.

aslında gunesin surekli genisledigi bilinmekte,
yani gunesimiz genisleyecek ve belli noktadan sonra patlıyacak ve patlama sonucunda dunyanın sonu gelecek, evet bazıları dunyanın sonunu boyle dusunur,
yani sonumuz atesten olacak,

belki de gunesin genislemesi kuresel ısınmadan onemli rol oynamıs olabilir, bu konuda arastırma okumadım, ama bence bunun da iklim degisiminde onemli rolu olabilir

güzel çalışma olmuş,yaşam alanlarımızı daraltmakta ustayız,dünyayı bile kurutuyoruz.

Sen Vurdun da Ben Ölmedim mi?
Avalianch DİYOR Kİ, (16 Temmuz 2008 20:50)
boğulacağını hiç düşünmemiştim zaten :)
Büyüyünce ne olacağını merak etmek gibi yıld anlatabildiysem ne mutlu

bak kutup ayıları buzun olmadıgı yerde de yasar,
bak zaten o ayı yeterince buyuk ,
ama buyuyunce buyuk ayı olacak:)))

yıldo, sen büyüyünce ne olacan...

valla insanlar oldurmedigi surece ayılara bir sey olmaz, isterse tum buzullar erisin, tabi bazıları boyle dusunmuyor iste deniz aslanları fokların nesli tukenirse ayılar ne yer diyor, ayıların yemedigi bir sey mi var,olmadı kasaba basıp ahırdakileri yerler:)))

sanki hic yapmadıkları sey

bak bu da bir katkı :))

aslında cozum belli:

cozum filan yok, is isten gecti, bazıları cozum var diyor projeler uretiyor,bunların cogu para amaclı kof projeler, digerleride pratige dokulmesi mumkun olmayan projeler,

artık tek yapmamız gereken sey pismanlık duymak,

\
çok güzel anlatmışsın deja. bu akıcı yazıyı sıkılmadan okuduğumuz gibi; çığ gibi büyüyen felaketi ciddiye alıp, önlem moduna geçsek keşke...

yıld çözüm belli diye baslamışsın çözüm yok demişsin pişmanlık duymalıyız demişsin pişmanlıkda çözüm olamayacağına göre anlayamadım mesajını

aslında cozum belli:

cozum filan yok, is isten gecti, bazıları cozum var diyor projeler uretiyor,bunların cogu para amaclı kof projeler, digerleride pratige dokulmesi mumkun olmayan projeler,

artık tek yapmamız gereken sey pismanlık duymak,

Be quick or be bad.

basta da dedigim gibi ABD yonetimi bir sey yapmazsa bir sey olacagıda yok,
ve sanki bana ABD sonucları gozu almıs izlenimi veriyor,
yani o gun gelsin biz kendimizi kurtaracak bir teknoloji gelistiririz, dunyanın geri kalanı bizi ilgilendirmez,tipik kapitalist zihniyet

Avalianch, haklısın,ironi iste, biz konusuyoruz da tum cozum ABDnin elinde,onların da ne dusundugu belli

\
İdrak edemeyenin susması gerekir. Spinoza

Çok güzel bir araştırma yazısı olmuş, özendim doğrusu, Cümleler de, akıcı ve düzgün..

Beanbastic..http://www.vidivodo.com/32582/mr-beanbastic

kopanisti DİYOR Kİ, (16 Temmuz 2008 18:03)

mansonilized DİYOR Kİ, (16 Temmuz 2008 18:01)

ayrıca geyiksiz günler sörsi doğmadan önceydi.

ben ondan önce doğdum, bi de bilkentli kızlar
soft breezes on the beach...

-----------------------------

bilkentlilere laf yokkkk!

my way or the highway!

dej, bir süre önce bahsetmiştim,
Değerli dostum mümtaz insan Cieque du Soleil'in kurucusu Guy Laliberte'nin, 1 damla su için kurduğu vakıf onedrop...

çok güzelmiş, benim okuluma laf yok yine de:)

my way or the highway!

demis rusos un orjinal yazılışını bilen var mı ?

one..CaO

makaleci DİYOR Kİ, (16 Temmuz 2008 22:41)

çok güzelmiş, benim okuluma laf yok yine de:)
--------------------------------------------

....

hmmm. anlaşıldı, peki

my way or the highway!

Gerçekten çok güzel bir çalışma olmuş.Bence de Amerika'yı dırdurmadan bizim ne kadar yırtınırsak yırtınalım değişen bir şey olmaz.Küresel ısınmaya en fazla katkıda bulunan saldığı sera gazlarıyla Amerika başı çekiyor.Ama yine de bi ucundan başlamak lazım.Örneğin Türkiye'nin acilen KYOTO sçzleşmesini imzalaması gerek.Dünyanın sonu yakındır dostlar.Hepimizin Allah sonunu hayır etsin.Mutlu günler.

Yaşamın sırlarını bileydin Ölümün sırlarını da çözerdin; Bugün aklın var,bir şey bildiğin yok: Yarın,akılsız,neyi bileceksin?

amin, dunyanın sonu yakındır, insan olunce zaten o insan icin dunyanın sonu oluyor, bir insan omrude ortalama 75 yıl olsa, gercekten dunyanın sonu her insana yakın:)

çok önemli bir konuya değinmişsin dejavu.teşekkürler

one..CaO

gercekten cok onemli bir konu ve güzel bir işleyiş. teşekkürler.

life is bohem why i dont?

degindigin ve bu kadar iyi anlattıgın için thx cok cok onemı bır konu

lucky5

Yorum yazan, bilgilerini paylaşan, bildiklerimiz ve bilgilerimiz üzerine (!) tartışan herkese çok teşekkür ediyorum.

Sıkıntılı bir dönemdeyim halletmem gereken meseleler var. Bundan mütevellit yorumlara yanıt veremiyor ve tartışmalara da katılım gösteremiyorum. Yazıda değindiğim gibi bu tehlikeli gerçek üzerine konuşacak çok şeyimiz olduğunu düşünüyorum, özellikle boşluklar da bıraktığımın altını çizmek isterim. Sağlıklı ve doğru paylaşım yapabilmem için biraz zaman rica ediyorum. Tüm cevaplarla ilgileneceğim..

Teşekkürler..

sıkıntılı donemlerinin cabuk gecmesini dilerim,yeter ki sen zaman iste,biz bekleriz:) ben her yorumum icin ayrı ayrı mesajlar bekliyorum sizden:)

Çok değil kısa süre sonra neler olacak izleyin...

insanoğlu azdı azdı! başına gelecek var! :P

Do you know the relation between your two eyes? They blink together, they move together, they cry together, They see things together and they sleep together. Even though they never see each other.... Friendship should be just like that!

@dej, seni kutluyorum.. keşke dünyamız için birşeyler yapabilsek..@teacher verdiğin link ürkütücü, dünyamızı katletmişiz..yani gelecek nesil olmayacak herhalde..
dünyamızı kurtarmak adına burayı imzalayabilirsiniz

her an başımıza taş yağabilir.

I am a cyborg, but that's ok...

jenna jameson yağsa keşke...

güneşte kızarmış yağlı jenna jameson

one..CaO

Aydinlatici bir yazi olmus. Dejam ellerine yüregine saglik. Ara sira ugradigimdan bu yazini görmemisim.

yildirimyild DİYOR Kİ, (16 Temmuz 2008 20:18)
ben bilimsel bir tartısma istemistim,
polimige girmek gibi bir amacım yoktu,
ama is basa dustu kendi bilimsel yorumlarımı yapacagım,
soru 1: iklim neden ve nasıl degisir??
cevap: simdi yazıyorum

yild

En cok bu yoruma güldüm. Hay Allah, Yildirim ayni yorumun altina yazsan olmaz miydi canim?:)))

Konuya olan ilginin arttığını görmek çok güzel.

dünyaya hiç bişey olamz korkmayın, 5 milyar yıldır sağ sağlim yaşıyo
her 500 yılda bir de kendine kötü davrananları temizliyo üzerinden, işte yaklaşan da o temizlik zemanı...

ekmek elden su marstan geçinir gideriz.

"seçimini zekice yapmak yarılamaktır zafere giden yolu; diğer yarısı kayıtsızlıkla fethedilir. bir yanda istediğin her şeyi söyleyebilirsin,öte yanda mecbur değilsin. ben bir şekilde ikisini de yapmayı becerdim. bu yüzden benimle bir sorununuz varsa size aittir."

ne kadar yapıcı bir bakıs acısı, ne kadar insancıl, ne kadar bilimsel,ne kadar teskin edici,bu olay ancak bu kadar basit gorulebilir, tam kopluk bir yorum

kıyamet kopsa ,adamım umrunda degil, adam isin geyiginde

Nasil olsa bir gün ölmeyecek miyiz. Ha bir yil önce ha bir yil sonra. Bu dünya da 100 yil yasasan da ayni 1 saat yasan da ayni. E, öyleyse kaygisi tasasi niye???

doruu söylüyo yıldo.dünyanın her 500 milyon yılda bir manyetik alanının yönünün değiştiğini biliyomusun ? manyetik alan değiştimi herşey değişir.

one..CaO

dejavu kızacak simdi, bu kadar ciddi konuyu geyige aldınız diye, ama benim hic bir sucum yok,her sey ortada

ne geyiği olm.ciddi ciddi yazıyoz işte

one..CaO

youtube ta kesin bbc belgeseli vardır,konuyla ilgili global warming diye yazın

çok güzel bir yazı. teşekkürler

deja; msn?

my way or the highway!

yorumlar görünmüyor

my way or the highway!

tamam işte bak bu yazı tam ön sayfalık! =/
ben de menisküsü yazdım onu başka yere atmışlar. alla alla...

Do you know the relation between your two eyes? They blink together, they move together, they cry together, They see things together and they sleep together. Even though they never see each other.... Friendship should be just like that!

Kaydırmışlar mı menisküsü ufopilotu:)

Beğenilerini dile getiren herkese teşekkür ederim

Hakkaten dünyanın içine ettik...

dej'den yazısına bir not...

dünya bunu hep yapiyor
bu kez katkımız büyük süreci hızlandirdik da.ama dünya ne ilk kez thermo dengesini yitiriyor ne de son olacak.bunu oyun defalarca sahneye konmuş ve her sefernide doğa kendini yenilemiş ve yaşam macerasi farklı formasyonlarda yeniden başlamiş.küresel ısınmaya dair böylesi teorilerde var ve makul kanıtlarida.insanlik serüveni ile dünyanin varoluş yaşini kıyasladiğimizda öngörülerimizin aslında kısa vadeli ve yetersiz oldugunu görebiliriz.
hatirlayin buz devri isimli animasyon yapimi tamamen kurgumu bu )
veya jeolojik oluşumlari kalici izleri yeryüzüne tabiat ananın attiği birer faça izi gibi.
neyse abiler ablalar,bu bizim kirletme ve karbon salinimi konusunda haklılığımızı sabit kılmaz.haksizız elbet.ama bu kahpe dünya bir gün bize bunu zaten yapacakti :)

Dünya çılgın bir seyir aldıgına göre biz de dünyaya iliskin cılgın bir bakıs açısı edinmeliyiz...uçlardansa aşırılıklarda telef olmak yeğdir.

öngörülen 10 sene daha da mı kısa olacak ne?

erojen bölgeye doğru cukcuk hareketi yapan adam

hem de çok kısa olacak.

pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)

Mim Nehri

geri »

Arama

pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

reklam

kaynaklar

RSS Dosyası
pillikutu