Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 22dakika.org'da: "1 sezonluk dizi : ''Mortal Kombat Conquest''"

Ön Sayfa yazıları gösteriliyor. (Çok tutulanları ya da tüm yazıları göster)

tuttum
12

NOBEL ÖDÜLLÜ TÜRK: ORHAN PAMUK

\

Orhan Pamuk, 1952 yılında İstanbul’da doğdu. İlk romanı ve anketlere göre cumhuriyete damgasını vuran 75 kitaptan biri olan “Cevdet Bey ve Oğulları”nda (1982) ve diğer bir şaheseri olan “Kara Kitap” (1990) adlı romanında anlattığına benzer bir ailede büyüdü. Nişantaşı’nda yetişen Orhan Pamuk, New York’ta geçirdiği üç yıl haricinde İstanbul’da yaşadı. Robert Koleji mezunu olan ve
İstanbul Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde üç yıl okuyan Pamuk, 1976’da İstanbul Üniversitesi Gazetecilik Enstitüsü’nü bitirdi.

Çocukluk ve gençlik yıllarında ressam olmayı hayal etti, fakat 1974’den itibaren yazı yazmayı tercihi ağır bastı.

Üç kuşak İstanbullu bir tüccar ailesinin çerçevesinde, Türkiye’nin son yüzyıllık macerasını hikâye eden “Cevdet Bey ve Oğulları” adlı romanı, 1979’da Milliyet Roman Yarışmasında ödül aldığı gibi, 1983 yılında Orhan Kemal Roman Ödülü'ne de layık görüldü. Aynı yıl ilk baskısı çıkan; üç mutsuz kardeşin İstanbul yakınlarında bir sahil kasabasında, 90 yaşındaki ninelerinin evinde geçirdikleri bir haftalık hayat dilimini anlatan “Sessiz Ev” adlı romanı ile 1984 yılında Madaralı Roman Ödülü’nü aldı. Pamuk, “Sessiz Ev”in Fransa’da çıkan çevirisi ile 1991’de Avrupa Keşif Ödülü’nü kazandı.

17. yüzyılda İstanbul’a getirilen Venedikli bir köleyle bir Osmanlı âlimi arasındaki ilişkiyi anlatan tarihi romanı “Beyaz Kale”(1985) ile Pamuk, yurt içi ve yurt dışında ününe ün kattı.

\

New York Times gazetesinin “Doğu’da bir yıldız yükseldi” sözleriyle dünya basınında da yer alan bu kitap, belli başlı bütün Batı dillerine çevrildi. 1990 ‘da yayımlanan “Kara Kitap” adlı romanı, Türk edebiyatının en çok okunan kitaplarından biri oldu. Bu başarısını, yine en çok okunan kitaplardan biri olan “Yeni Hayat” adlı romanı izledi.

1998’de yayımladığı Osmanlı nakkaşlarının hayat ve sanatları üzerine olan “Benim Adım Kırmızı” adlı tarihi romanda; herkesin kendi sesi ile konuştuğu, ölülerin, eşyaların dillendiği, ölüm, aşk, sanat, evlilik ve mutluluk üzerine konulu bir ağıt yükseliyordu. Orhan Pamuk’un olağanüstü ilgi gören bu kitabı, 2001 yılında pek çok ülkede yılın en iyi yabancı kitabı olarak karşılandı. “Öteki Renkler”(1999), “Kar”(2002) ve “İstanbul: Hatıralar ve Şehir” eserleriyle de, sadece Türkiye’de değil tüm dünyada büyük ilgi gördü.

\

Bütün bu titiz çalışmalarla oluşan başarıları Pamuk’u, edebiyatın en üst ödülü “Nobel Edebiyat Ödülü” ne taşıdı. Evet, Orhan Pamuk 2006 yılı Nobel Edebiyat Ödülünü alan en genç yazar oldu.

Son çalışması olan “Masumiyet Müzesi” (2008), Türk edebiyatımızın Nobel Ödüllü yazarı Orhan Pamuk’un, İletişim Yayınları tarafından basılan ve kızı Rüya’ya ithaf ettiği bir aşk romanıdır.

\

“Şeklen deneysel, bilgi yüklü, ama elden bırakılmayan romanları Orhan Pamuk’a uluslararası bir ün kazandırdı.” The New York Times.

“Genç Türk romancısı Orhan Pamuk, Avrupa’ya roman nasıl yazılır, gösteriyor.” Frankfurter Allgemeine, Almanya.

“Orhan Pamuk’u herkes okumalı.” The New Statesman, İngiltere.

186 ahkam var
Önceki yazı: Michael Phelps

Ahkâmlar

PBK, tebrik ederim...

NE GÜZEL SENİ BULMAK BÜTÜN YÜZLERDE... SONRA SENİ KAYBETMEK...

orhan pamuk bir "yazar olma" projesi gibi. çok çalışıp yazar oldum demek özünde büyük bir anlam bozukluğu taşısa da benim gibi yazı özürlü birisi için çok imrendirici. ödüller, yaftalar bir tarafa sessiz ev, beyaz kale gibi kitaplarını sevdiğimi söylemeliyim. kayıtsız kalmak zor kendisine.
bu arada, bunca biyografi yazısından sonra, sitenin adını artık değiştirmek lazım sanırım. biraz intihal olacak ama bir yudum insan iyi olabilir mesela.

63'te niğde'ye porsuk yağmıştı...

Bencede kayıtsız kalmak imkansız. Yazdıklarını kenara koyup, sadece zamansız kurulmuş bir cümleden dolayı itelemek manasız. Masumiyet Müzesi içinde eski Türkiye' ye - aslında çok birşey değişmemiş- dair bir sürü bilgi taşıyor. Özellikle sinemadaki sansür hayata dair sanki. Herşey yasak. Hep söylerim bu memleketin başını yakan kendi eliyle dilini bağlamasıdır. Bu kadar çok yasak, bu kadar pu kaka' dır bu memleketi bu hale getiren.

Bir aşk romanı değil sadece. İçindeki ayrıntılar zevkle okumanızı ve sıkılmamanızı sağlıyor.

Herşeyi unutup sadece okumayı denerseniz lezzetli.

dünyanın en güzel kızı...abartısız

Ermeniyan & Kürdi(ş)yan şaklabanlık Nobel ödülü.Politika icin yapılmasin sanat diyorum.

Cehennemde ateş yoktur, herkes kendi ateşini yanında götürecek.

Bizim memlekette komplekssiz, kırık dökük olmayan insanı bulmak zordur, onun icin hickimseye hiçbirşeyi beğendiremezsiniz. Bir de, rahmetli Uğur Mumcu'nun dediği gibi BİLGİ SAHİBİ OLMASA DA HERKES FİKİR SAHİBİ olduğundan ahkam kesmeyi de pek severizzzzz.

minörlere yolculuk...

BUKLET siyasi görüşlerini aktarmak için hafif'i alet etme. umarım bu son olur...

asd

"benim adım kırmızı" - yahu ha gayret yazara önyargısız yaklaşarak - okunmasını şiddetle tavsiye edeceğim oldukça şık bir kitaptır diyor ve köşeme çekiliyorum.

Edebiyatını eleştirmeden önce sorarlar adama; kardeşim, Orhan Pamuk o sözü hangi yıl söylemiş diye! Ondan sonra oturup sözden önceki aldığı ödüller ve yurtdışında adından söz edilmesine bir daha bakalım. O yıla kadar dünya çapındaki ünü zaten var idi, biline.

Birisi de çıkıp, siyasi görüşünü aktarmak için hafif'i kullanma diye uyarmış makaleyi yazan arkadaşı. Bir de son olmasını umuyormuş. 301'in koruyucu melekleri, "özgür ülkelerde insanlar düşündüklerini söyledikleri için yargılanamazlar" bu da biline. Beğenirsiniz veya beğenmezsiniz. Size düşen bu zatın sözünü tekzip etmek, delillerle olayların gerçek olmadığını ifade etmektir, şahsın arkadasında küfür etmek, ya da devletin yaptığı gibi susturmaya kalkmak değildir.

gitmek, biraz ölmektir der fransız şair!..

Beğenen beğensin, ben bu heriften tiksiniyorum, sevmiyorum...

Atam Türkiye şeyhler, dervişler, müritler devleti olamaz.

sırf ermeni soykırımı iddalarını desteklerdiği için ödül almış bir ylana simyageridir.
ayrıca hafifdeki bu biyografi tarzı yazılar neden son zamanlarda arttı?anlam veremedim.

sayın ailhan ve ön yargısız yaklaşan ve ön yargılı yaklaşan herkese özgürce düşüncelerini paylaştıkları için önce teşekkürlerimi sunuyorum.
Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, benim hiçbir siyasi kimliğim yoktur, yok diye görüşlerimi belirtemiyecek miyim, kaldıki yazılarımın hiç birinde siyasi yorum yoktur.
Yine kaldıki, Orhan Pamuk'un bütün kitaplarını, nobel ödülünden önce okumuş bir kişi olarak ve pamuk'un okunulması gerek bir yazar olduğunu düşünerek paylaşımda bulundum.
Bir yazarı tasvip edersin veya etmesin, okumayı seven biri her türlü yazarı okumalı ki, bir çok şeyi ayırt edebilsin, mesela pbk okumuş ama o sözden dolayı ve başka bulduğu bir yaklaşımla yazarı tutmuyor, tabiki olabilir, sayın PİLLİBEBEK KUYUDA düşüncelerinize ve araştırmanıza saygı ile yaklaşıyorum, olabilir..
Ama,ben hiç bir yazarı sarf ettiği (katılmasamda) sözleri yüzünden yazarlığını silmem, yazarlığını ayrı değerlendiririm, yaptığı diğer şeyleri de ayrı değerlendiririm bunu da her insan için aynı düşünürüm..

biyografi konusuna gelince, bu sitenin özellikle ön sayfası; bilgi paylaşım platformudur, kaldıki biyografi salt bilgi aktarır.
ben veya bir başkası bu tarz yazar, farklı tarz bilgi verenlerde, ne tarzda yazar ise yazar.
Yine kaldıki, biyografi de aktarılan bilgileri sen biliyorsundur, ben biliyorumdur ama onlarca kişi bilmiyordur. Bunu kim engelleyebilir ki..
bazı yorumlara haikaten şaşırıyorum...

kimse engelleyemez,atrıca senin bu tarz yazılarına bayılıyorum bukletim.devam et

sağol arkadaşım..

ordan burdan araklanarak ortaya konmuş bir şeyi savunmanın aklen, ahlaken, insanen savunulur bir tarafı olduğunu düşünen var mı acaba?

bir kere nobel ödülü'nün siyasi, fikri, ideolojik bir açılımının olmadığını, bir temelinin olmadığını, bir ön kabulünün olmadığını düşünmek, kusura bakmayın amma, safdîllikten gayrı bir isimlendirmeyi hak etmiyor.

Ha, bir de taraf olmak olabilir. Yani ayni fikrin, aynı ideolojinin tarafgiri yani..

Yayın dünyasının içinde olanlar iyi bilirler. Özellikle son yıllarda bazı isimlerin şişirildiğini, her türlü enformasyon kaynaklarından fazlasıyla istifade etmesine müsade edildiğini de iyi bilirler.

Bu şahs-ı mezkur da, bu dümenin suyundakilerden biridir, o kadar...

www.yazibilim.com |tahliller.blogcu | gidenler.blogspot

Bir de Apo yu anlat, Apo uzatsın yanağına da öpücük konduralım milletçe..Ne dersin, sen bu işi iyi biliyorsun..

bİRİAdam çıkar adam öldürür,

Beanbastic..http://www.vidivodo.com/32582/mr-beanbastic

Biri çıkar adam öldürür baş tacı yaparız..Tuhaf milletiz velhasıl, ama önemli olan biyografi değil mi..Pardon yaa..

Beanbastic..http://www.vidivodo.com/32582/mr-beanbastic

Çok şey söylerdim bu hadsizliklere, ne yazık ki terbiyem elvermiyor...
Bir yandan gülüyorum, bir yandan üzülüyorum fakat daha çok şaşırıyorum...
Söylenen bütün sözler (bütün yazılarımda)sahiblerine aittir...

Çok bilmiş hanım, iki cümleyi bir araya getirip bir yazı yazamıyorsun ama bu tür biyografilerde bülbül oluyorsun..

Ben terbiyesizliğin alasını görüyorum burada..Reklamın iyisi kötüsü olmaz..Bu millete zararı dokunan herkesin ekmeğine yağ sürmeye devam..

Beanbastic..http://www.vidivodo.com/32582/mr-beanbastic

Vaay boiiing 747 açılıyorsun yavaş yavaş.

Be quick or be bad.

senin cümlelerin maşallah çok bir arada...
komedi dükkanı gibisiniz...gülüyorum sadece...

PARdon Orhan Pamuk değil Orhan YAMUK lütfen.. ;)

pbk çok bilmiş bey, yada her neyse...
Başkalarının cümlelerini eleştirmen için senin cümlelerinin çok düzgün olması gerek, etik anlayış budur.
Önce, son yazınız olan Femme Fatale bakın ve yanlışlarınızı düzeltin öyle gelin karşıma...
Noktalama yanlışlarınız hariç benim saydığım tam 15 yazım hatanız var. Noktalama hatalarınızı sayar isek kaç olur bilemem.
Örnek ; bir çok = birçok olmalı. birşekilde=bir şekilde olmalı. danscı = dansçı olmalı. folklöründe=folklorunda olmalı *özel isimler ek alırken ( ' ) bu işaret kullanılır.
yazım hatalarını geçtik devrik ve anlamsız cümlelere ne demeli artık kendin düşün...
terbiyesizliklerinizi üstüme almıyorum bile kötü söz sahibinindir.

iki ayda 32 yazı yazmışım ve hiçbiri kopyala yapıştır değildir...biyografilerim 6 adet olup onlar bile kopyala değildir...Alıntı tarafları tabiki olacak ama kendi cümlelerimdir hepsi...Siz yazılarınızdaki alıntıları sanki .....yerden mi aldınız...
sen benim hiç muhatabım olamazsın zaten, üstelik ben sizden bir yaş büyüğüm, ya doğru konuş yada ne olur bilemem...

Her görüş ayrılığında da olmaz ki ama.
Hani Bired Pit olsa değer diycem.

Be quick or be bad.

mırrrrrrr, ketfayt! (pençe hareketi)

üçüncü dünya ülkelerinin kaderi kendi ordularına esir olmaktır.

Sieee..

Beanbastic..http://www.vidivodo.com/32582/mr-beanbastic

aynen sana iade ediyorum..
hadi bebeğim ancak kuyuya düşersin...

Pbk; hayranım sana. Ama bırak egosu, boş yere şişkin olanlarla uğraşmayı.

Hayır Orhan Pamuk hakkında yorum yazacağım, sonra yakamı buklet'ten kurtaramayacağım. Bari kısaca şunu söyleyeyim. Ne olursa olsun iyi edebiyatçıdır. Kar romanına kadar olan bütün romanlarını çok severim. Sonrakilerde nedense çuvallamıştır. Tek başına söylevleri yüzünden Nobel alması çok zor. Çünkü bunları söyleyen, muhalif bir sürü edebiyatçı var. Neden onlar değil de, Orhan Pamuk alsın?

imzamı kaybettim, hükümsüzdür

yakana niye yapışayımki, eğer sen biraz aklı yerinde düşünenlerdensen allah aşkına burada sayın pbk'ın hadsizliklerine maruz kalan biri olarak hakkımı savunmam mı suç...
en baştaki yorumumu aklı selim insan okuduğunda ne demek istediğimi anlar zaten...
zaten adamın sözüne katılmadığımı söylemişim, ama edebiyatını o ödüle kadar her kitabını okudum ve okumaya da devam edeceğim. Eğer pamuk söz söylemeye devam ederse o zaman da o sözleri ele alır ve ona ulaşmaya çekinmeden gerekeni söylemesinide biliriz...Zaten 12.ci sıradaki yorumum benim nasıl bir yaklaşımda olduğumun göstergesidir. hala ego tatmini diyorsanız buna benim söyleyecek sözüm kalmaz, herkes nasıl düşünürse öyle düşünsün...bana yapmaz kendine yapar...

eğer öğretmen mesleğini bana yakıştırdıysan gurur duyarım ama yanıldınız ki ben mimarım daha da sayardım da burada anlayışı kıt insan dolu olduğu için malesef konuşarak anlaşmayı bile bilemeyen insanlar var, bilen arkadaşlar haricinde tabiki sözüm.

İyi eğitim almış, yabancı dili mükemmel, dış ilişkileri süper, kafası kurnazlığa çalışıyor..

O.pamuk, romancı kimliğini politikasıyla birleştirmiş, uluslararası siyasi show yapmıştır, ''Evet Türkler, Ermeni soykırımı yapmıştır'', dediğin anda bütün kapılar açılır, yurtdışında yaşayanlar bilir, Türkler ağızlarıyla kuş tutsalar sevilmeyecekler, bu toplumun ileri gelenleri çıkıp ta Türkleri aşağıladığında, ipler kopar, sanki Türk değilmişsin gibi onlardan biri olarak yaşamını sürdürürsün, oturur onları aşağılayanlarla birlikte gülersin..

Kendisi “Nobel” e sevinebilmiş midir, hiç zannetmiyorum..Kendi toplumunu aşağılayarak, geçmişine iftirada bulunmuş, hakaret etmiştir..İyi bir yazar olsa da, ödülüne sevinemeyen ve sevilmeyen, bir zavallı olmayı seçmiştir..Az rastlanır bir durum..

Bir insan hiçbirşey uğruna, tam anlamıyla ispatlanmamış olayları milletinin aleyhine kullanmamalı, eksikliklerini bilse de, kendi değerlerini hiçe saymamalı, ve diğer toplumlarda yaşayacaksa kendi olarak yaşamalıdır..Çünkü diğer türlü, ancak kendisini kandırır..

Beanbastic..http://www.vidivodo.com/32582/mr-beanbastic

Ek, bazı yazım hataları yapıyor olabilirim, 3 dili bir arada kullanmak zor oluyor, ilgililere duyrulur..

Beanbastic..http://www.vidivodo.com/32582/mr-beanbastic

2 lobu birarada tuttuktan sorası önemli değil zat-ı muhteremlerimce.

Be quick or be bad.

şu yazdığın düşüncelere ve araştırmalarına zaten saygı duyduğumu ve olabilirliliğini ben sana en baştan söylemiş bir insan olarak, şahsıma münhasır konuşman doğru değildi arkadaşım...
Yine de benim düşüncem pamuk'un edebiyatını, ben bu sözden önce yutmuş biri olarak inkar edemeyeceğim, ama yaptığı yanlışıda unutmuş değilim ve tasvipte etmiyorum. Zaten davası görülmüş ve düşmüş, eğer bir daha bu tür sözlerin arkasında olur ise başta ben ne gerekiyorsa yaparım.

Ben bukletin avukatı değilim,bu sitedeki herkese mesafem de aynı,dayanamadığım emeğe saygısızlık,yapmayın kuzum ya,kişiyi seversiniz,sevmezsiniz,düşünceleriniz örtüşür veya örtüşmez,yorumlarınızı yazara saldırı halinde değilde,kişiye münasır yapsanız,okurken bizlerde feyz alsak,amaç birbirimize bir şeyler katmak değilmi?yeterince incinmiyormuyuz zaten.Arkadaşımızı daha fazla üzmeyelim.

bir türk yzar nobel ödülü alacaksa bunun yaşr kemal olmasını dilerdim.

ancak ne olursa olsun orhan pamuk şahane bir edebiyat sunmasa da kesinlikle romanları delice çalışılmıştır.

o kadar okuyup çalıp çırpmamak esinlenmemek mümkün müdür diye düşünüyorum. yazar olsaydım herhalde kesin bende çok sevdiğim şeyleri o karambolde kendim yazmış sanarak hatta buna inanarak kaleme alırdım.

benim adım kırmızı türk edebiyatının en güzel kitaplarınlan biridir bence.

cevbdet bey ve oğullarını'da burada anmak istiyorum.

masumiyet müzesi ise maalesef dersine çalışmış çalışkan ama şiir yazmak becerisi olmayan bir öğrencinin çok titiz ama ruhu olmayan bir şiiri gibi.

I am a cyborg, but that's ok...

Rahmetli Attila İlhan'ı saygıyla anmak istiyorum...

Herkes deli doğar, bazıları deli kalır.

Atilla İlhan'ı rahmet ve saygı ile anıyorum...
şu sıra Atilla İlhan'nın Gazi Paşa kitabını okuyorum ve yarısındayım, şimdiden, yakın tarihimizi kendi kurgusu ile anlatan müthiş bir eser olduğunu söyleyebilirim...
Orhan Pamuk'a gelinceye kadar nice yazarlarımız var, onlar gönüllerimizin nobel ödüllü türk yazarları, onların değerini bilmemek mümkün mü...

tipik türk beyni,
nobel ödülünü veren sizmisiniz de yok o alsın yok bu alsın diyorsunuz
hayret !
yok yazardı yok değildi yok o daha iyidi yok bu alsaydı
yok annenemin taş(ak)ları olsaydı

doğru söze ne denir, en azından ben bir şey diyemem...

"Nobel ödülünün kaynağı dinamit ticaretidir. Alfred Nobel dinamiti icat ettikten sonra Avrupa'da savaşan taraflara satarak milyonlarca dolar kazanmış ve vasiyeti gereği bu ödülü armağan etmiştir." Nobel ve barış...Çok ironik gelmiştir bu iki bana hep.Tipik Türk beyni şeklindeki zincirleme isim tamlamasında betimlediğin kişinin ben olduğunu umarak sevinçle havalara zıplamaktayım.Zira o tanımlama benim için daha değerlidir.Nobeli ona vermişler,şuna vermişler umurumda değil.Zaten benim istediklerime asla vermesinler,yoksa düşüncelerimde bir yanlışlık vardır.O nobel dedikleri şeyin bana tek faydası,uzak durmam gerekenleri ismen tanımam olur ancak.

Herkes deli doğar, bazıları deli kalır.

bir orhan pamuk hayranı olarak bu yazıyı görünce çok mutlu oldum. ellerinize sağlık.

herkese teşekkür ediyorum...

bir tek teşekkür etmediğim pbk, atışmalarına hızla devam et, sonunda bir yere varacaksın ha gayret, varacağın o yeri ben çok iyi biliyorum.

kendisini sevmiyorum. isterse dünyanın en iyi yazarı olsun, istrese onun gibi yazan başka biri yeryüzünde olmasın....gidip ülkesini yurt dışında şikayet eden birini sevmem mümkün değil.

Bana teşekkür etme Buklet, Orhan, Nobel ini geri verip Türk halkından özür dilediğinde, bu yazını dikkate alacağım..

Beanbastic..http://www.vidivodo.com/32582/mr-beanbastic

ama böle tekil küfürlerle veya ketfaytla filan tadı çıkmıyo, yokmu şöle orhanı ne pahasına olursa olsun savunacak biri, ağız tadıyla 1 kavga gürültü çıkmadı be yaw:)

ayriyeten daha önce bizzat kendisi millete, dinine, diline, kültürüne ağaz dolusu hakaret edenlerin şimdi milleti savunmaya başlamış olması enteresan 1 durum, yani evrimci olsam "ahanda evrimin kanıtı budur" deyu bunu ortaya atardım lakin sonra nobel bilmem ne ödülünü filanda bana verirler şimdi, durduk yerde başımıza dert almayalım.

üçüncü dünya ülkelerinin kaderi kendi ordularına esir olmaktır.

biri gider 'benim halkım ermeni soykırımı yaptı' der ve ödül alır. birileri gider ermenilerden özür dilemek için imza kampanyası başlatır kuş beyinliler onları ayakta alkışlar. onurlu, başı dik, fikri hür, vicdanı hür yaşamak isteyen herkes devlete karşı olmakla suçlanıp sorgusuz sualsiz gece yataklarından alınıp hücrelere tıkılır ve kimsenin sesi çıkmaz.

aranızda özür dilemek isteyen hainler varsa buyursunlar buradan.

''Türk milletinin 21. Yüzyıl'da iki büyük hayali vardı.
Biri bir Türk vatandaşının Nobel alması, diğeri de uzaya bir Türk astronot
yollamaktı.''

Madem öyle, uzaya da Orhan gitsin..

Beanbastic..http://www.vidivodo.com/32582/mr-beanbastic

Ahh,çok şaşırdım desem yer misiniz?Silah firması ve Nobel,ilaç firması ve Nobel.Dinamit ve Nobel.Dibim düştü şaşkınlıktan...

Herkes deli doğar, bazıları deli kalır.

Yalnız garip olan şu. Nobel zımbırtısı yüzyıldır kanlı silah malzemesi parasıyla, milyonlarca insanın ölümü sayesinde veriliyor. Ve her zaman da Batı dünyasının doğru-yanlış anlayışına uygun kriterlerle verilirdi. Bugün Orhan Pamuk vesilesi ile Nobel'i aşağılayan kesim, 10-20 yıl önce de bu toplum bir Nobel kazanamadı diye bu toplumu aşağılardı. Yine gariptir, pekçoğu milliyetçi muhafazakar zümreye kinleri gereği Ermeni ve gayr-ı müslim kitleleri, Müslüman ve Türk olan kesime karşı savunurlardı. (sevdiklerinden değil, düşmanımın düşmanı dostumdur düz mantığından hareketle) Onun için bu tip kendini sol olarak niteleyen kesim, (şimdinin ulusalcıları olur bunlar) o milliyetçi muhafazakar zümre tarafından "gavur tohumu" diye nitelendirilirdi.
Devir değişti, kim neyi niçin savunduğunu bilmiyormuş meğersem bir yüzyıldır. Bu sayede o bir yüzyıldır bu ülkenin neden ezilebildiğini daha iyi anlıyorum. Sürünün başındaki koyunu uçurum kenarına sürüklediniz mi, geri kalanlar da patır patır dökülüyor.

~~~ Logos spermatikus ●~§~● אני לדודי ודודי לי ~~~

O kadar çok istiyorumki bazen koyun olmayı.Ne dert,ne tasa,düşünme hiç bir haltı,vur dibine eğlencenin.Çok isterdim be...Ayrıca yeni birşey öğrendim "Astronot olma ihtimali: 13 milyon 200 binde bir." imiş.

Herkes deli doğar, bazıları deli kalır.

Sayın Anthro, yaklaşımınızın ne kadar doğru olduğunu umarım herkes anlayabilir...
son verdiğiniz örnek ise muhteşem, herşeyin yanıtı, bence de.

Orhan Pamuk'u, 7-8 yıl öncesine kadar sadece Yalçın Küçük'ün ilk eleştirdiğine rastlamıştım. Flash TV'de belki de o adamı ilk kez izlemiştim ve bu son trendinin ilk TV örneği olarak Orhan Pamuk'u sabetayist olmakla suçlamıştı. Hiç kimse yazdıklarını anlamıyor ama herkes birilerinin etkisi altında kalarak adamı büyük romancı ilan ediyor diyordu. O ara kimseler de eleştiremezdi cidden Pamuk'u. Bir diğer önemli yazar da Ahmet Altan'dı o ara. Pek çok kadın, imza gününde adama tangalar fırlatırdı. Bugün ise Ermenilerle ilgili söylediği saçma sözler dolayısıyla, ama hala aynı olan o romanları kötü oldu. Sıkıysa bugün eleştirenler 7-8 sene önce bunu yapsalardı. İşte o zaman haklılar denilebilirdi. Şimdi ise bu eleştirileri yapanlar koyun sürüsü olmaktan öteye gitmiyor.

~~~ Logos spermatikus ●~§~● אני לדודי ודודי לי ~~~

Sizin bakış açınızı yeni öğrenen biri olarak, sizin ve sizin gibi düşünebilen tüm arkadaşlarımı alkışlarım ve teşekkürlerimi bir kez daha iletmek isterim...

Bazı sanatçılara gereksiz, aşırı veya haksız saygı duyulduğunda öfkeleniyorum, neyse...
Öcalan da güzel bir sanat eseri verse onu da öveceğiz.
Şimdi "Sen Öcalan ile Pamuk'u nasıl karşılaştırırsın?" diye çıkışmaya yeltenenlere kokakolalayt alkışı gönderiyorum.
Pamuk ömrü boyunca hangi soykırıma, hangi vahşete karşı tepki göstermiş. Pamuk İsrail'e, ABD'ye ve diğerlerine zerre kadar ses çıkarabilmiş mi.
Götü yemez, çünkü onlara yalakalık yapmazsa ödül değil nefes bile alamaz.

Sanatçıymış, bokmuş, püsürükmüş... Esas olan insanlıktır. İnsanlığın yüzüne bakacak yüzün yoksa Nobel almışsın neye yarar?

Muro karakteri ne de güzel hicvediyor -Pamuk'u övecek kadar emperyalizm körü- sanat salağı, slogan manyağı, promosyon delisi, reklam kerizi, treydmark tüketicisi bünyelerimizi.

Baby700 2005'te söylemiş Pamuk'un Nobel'e layık olduğunu, 2006'da Baby'nin dediği luyor.

Al bir güzel haber daha!
Var mı ötesi?...

Tabi biz, meydanlarda her bir haltı söyleriz, hapse de gireriz sonrada başa geçeriz...
Nobel ödülleri zaten bir muamma bunu bilmeyen var mı, zannetmiyorum...
Pamuk'un sözüne kim katılabilir ki...katılmıyorum ve asla da katılmam...
Ama Pamuk'un edebiyatına kayıtsız kalamam kim ne derse desin...
Yazıyı yazdım ve tartışma ortamı yarattım diye hain mi oldum, alakaya çay demleyip içersiniz artık...
Yukarıda bir arkadaşın verdiği "Nobele rüşvet karıştı" adlı linke bakarsanız orada söylenen şu söz de bilmem ne kadar şey anlatır size...
"Dövene değil de dayağın resmini çekene denmedik laf bırakılmayan bir ülkede yaşıyoruz."
Dünya da bu ödüllerin sansasyonu çalkalanırken, biz hala o ne dedi bu ne dedinin peşindeyiz...
At gözlüğü ile bakmayın olaylara her insan yanlış yapabilir, pamuk'un da yanlışıydı sözleri,
ama edebiyatı yanlış değil, eğer bir insanı yaptığı bir hata yüzünden silebiliyorsanız, sosyal adalet nerede derim o zaman. Günümüzde değil bir, onbin hata yapan insanlar hangi mevkilerde, niye sesiniz çıkamıyor onlara... Tabiki çıkamaz siz ve sizin gibiler ancak sesinizi çıkarabildiğiniz küçük noktalardan öte geçemezsiniz...

Karşı fikir beyan etmiş olduğum için cevap verme ihtiyacı hissettim.Orhan Pamuk'un edebiyatına birşey diyemem,çünkü kendisini ve düşüncelerinden hoşlanmadığım için hiçbir kitabını okumadım,okumayacağımda.Kukla olduğunu düşündüğümden vakit kaybetmek istemedim.Hoşunuza gitmeyebilir,lakin biraz geri kafalı oluyorum bazı konularda.Ama senin veya başkalarının onu sevmesi,onunla aynı fikirleri benimsediğini göstermez.Öyle olsa bile kimseyi ilgilendirmez.Bir konu açtın diye hain olunuyorsa vay halimize bizim.Ne demişler “Söylediklerinizin hiçbirine katılmıyorum, fakat bunları söyleme hakkınızı ölünceye kadar savunacağım.”
Sıkma canını sen,aynen devam et...
Ayrıca son cümlendeki betimlemende beni tarif ettiğini belirtir;elimden gelenin en iyisini yaptığımı,lakin çok zorluklar çektiğimi beyan ederim.

Herkes deli doğar, bazıları deli kalır.

Teşekkür ederim, belesh...

Sayın arkadaşlarım, şu anda size bir konuyu bildirmek istiyorum, belki bazılarınız farketmişsinizdir...ben, yeni şu anda farkettim...
PİLLİBEBEKKUYUDA ADLI ARKADAŞIMIZ HADSİZ YORUMLARINDAN İKİ TANESİNİ SİLDİRMİŞTİR.
İyi bu dünyada konuş konuş çamur at izi kalsın, sen de kaç bakalım...
şunu bil ki sildirttiğin yorumlarını kayıt altına aldırmıştım zaten, herkes haddini bilecek, sayın PBK..en baştaki yorum seninle başlıyordu ki, arkasından keremx tebrik etmiş seni...
kaçsanda burada herkes şahit olmuştur sözlerine...
özellikle aradaki şahsıma münhasır yorumunuda sildirmişsin...
tebrik ediyorum seni çamur at kaç...pardon yaa...

Kayıtlarına baktımda ÜÇ yorumunu sildirmiş, pbk...
pardon yaa, bu nasıl bir dünya...
bu nasıl insanlık ya üç gündür orda burda bana saldır sonra kaç, vay be nasıl bir iş bu ya anlamadım...nasıl insanlar var bu dünyada anlamıyorum, haikaten anlamıyorum, bu mu mertlik, bu mu.........

bence başlangıçtaki youmund bir sakınca yoktu pbk'nın.çok açıklayıcıydı. bence Buklet sen büyütüyorsun. kimse sevmek zorunda değildir, ve gereken eleştiriryi de yapabilir. Eğer iyi bir Orhan Pamuk okuru olsaydın yazın daha iyi olabilirdi. Bilmem kaçtane link vermekle yazar tanıtılmaz bence. Kitaplar ile ilgili yorumarın olsaidi mesela benim daha çok ilgimi çekerdi. ben çok iyi bir Orhan Pamuk okuruyumdur edebiyatını severim ama Nobeli Yaşar Kemal kadar hakketmemiştir benim gönlümde. ödül siyasidir ve bir muhalif olan- ki Yaşar Kemal kendisi "benim gibi bir Komüniste ödül vermezler"diyerek de doğrulamıştır- birine verilmedi.

bir umuttur yaşatan insanı...

o senin düşüncelerin saygı duyarım...
baştaki yazıda o bir sahtekardır diye başlayan yazıydı bu bir...
silinen diğer iki yazıda tamamen şahsıma hakaret vardı...silindi diye siz bunları hatırlayamıyor olabilirsiniz, ama bende saklı...

ayrıca ben hangi cümlemle herkes sevsin diyorum...
hala şaşkınlık içindeyim..

bana konuş onunla diyorsunuz, ben burdayım hiçbir yerede kaçmış değilim, buyursun gelsin.

demekki ona göre intihal sahtekarlıktır-ki hukuk da da böyle geçer. ve gayet net bir şekilde de intihal olduğunu ortaya koymuş, kaynak gösterek. eğer kayıtlıysa çıkarın ortaya da bizde görelim. ben ahkamları takip etmiştim.
Sizde intihal olmadığını ve yazarın edebi kişiliğini savunamadınız zaten. Madem Orhan Pamuk'a hakaret var diye içerliyorsunuz. sevdiğiniz yazarı savunun ozaman. neden nobel ödülleri açıklanmadan önce böyle bir demeç verdiğini yorumlayın ovakit.

bir umuttur yaşatan insanı...

:( Yorumlar benim tebrik yorumumla başlamıyor aslında. Yorumumdan sonrasını şimdi okudum. Çok üzüldüm..

Konu Buklet değildi, Orhan Pamuk'tu. Konu Buklet olmuş, Orhan Pamuk kaybolmuş.

Diyalogların geldiği nokta iyi olmamış. Böyle olmamalı idi... :(

NE GÜZEL SENİ BULMAK BÜTÜN YÜZLERDE... SONRA SENİ KAYBETMEK...

ya mucizem sizde yorumları tam okumayanlardansınız herhalde, pamuk'a hakaret var diye mi içerliyorum,, şaşırıyorum ya hakikaten şaşırıyorum, bana yapılan hakaretten bahsediyorum ben ya ...
siz şimdiye kadar yorum yapmayıpta, şimdi niye yorum yapıyorsunuz...
kapattım konuyu diyorum hala bana cevap hakkı doğuracakmış gibi konuşuyorsun...
sözlerim niye seni alakadar ediyor anlamıyorum, pbk kaçsın siz konuşun, burada işler böyle gidiyor demekki...

lütfen ahkamların saatleine dikkat edin. konuyu kapattım yorumunuza yazmadan, önce yazmıştım. ayrıca tekrar ediyorum, kimsenin avukatı değilim. pbk da hiç tanımam bilmem.

bir umuttur yaşatan insanı...

içime doğmuş sanki alttaki yorumlarımın birinde demişim ki;

e nasıl oluyorda 12'nci yorum, 11'inci sıraya düşüyor...
neyin peşinde hala bazı insanlar anlamak mümkün değil, çok merak ediyorsan, kayıtım altında silinenler, gelip görürsün..çok meraktaysan...

yorum geçmedi, bir daha deniyorum.

yorum geçmedi, bir daha deniyorum.

...Zaten 12.ci sıradaki yorumum benim nasıl bir yaklaşımda olduğumun göstergesidir. hala ego tatmini diyorsanız buna benim söyleyecek sözüm kalmaz, herkes nasıl düşünürse öyle düşünsün...bana yapmaz kendine yapar...

buklet, " ve bitmesin... "

yorum geçmedi, bir daha deniyorum.

...Zaten 12.ci sıradaki yorumum benim nasıl bir yaklaşımda olduğumun göstergesidir. hala ego tatmini diyorsanız buna benim söyleyecek sözüm kalmaz, herkes nasıl düşünürse öyle düşünsün...bana yapmaz kendine yapar...

buklet, " ve bitmesin... "

Buklet misin nesin bu güne kadar hiçbir yorumumu sildirmedim..Amma velakin sitelerinde yazı yazdığım insanları zor duruma düşürdüysem bunu istemem, bu siteyi kuran insanlara saygım var..Onlar silmiş olabilirler..

Yukarıda Kerem de ve Mucizemsin de demiş, ben konuyla ilgili ispatlı konuştum..

Sen kimsin ki kaçayım senden, Nevdalist haklıymış ne hırslı, yapışık birşeysin, altta kaldıkça kudurma durumları başlamış..Madem bir yazı yazdın, yazına uygun hareket et..Aydın ol, herkesle muhatab olma...Ama nerdeeee..

Kopyalayıp yapıştırmakla bilge olunmaz..Fikir üreteceksin..Pehhh

Beanbastic..http://www.vidivodo.com/32582/mr-beanbastic

haklısın senle muhatap olanda kabahat...
eminim sildirmemişsindir...

kuduranda ortada...

Sildirmem, fikri sabitlerdenim..Kopyaladıysan aynısını tekrar yapıştır buraya, değerliydi onlar benim içim..memnun olurum..

Beanbastic..http://www.vidivodo.com/32582/mr-beanbastic

yapıştırmayı nasıl yapacağımı senden öğrenecek değilim...
ayrıca baby700 yazısında vede bir çok yazıda, saldırganlığın ve aldığın cevaplar ortada...
sana daha diyecek sözüm yok...
istediğin kadar konuş ama bil ki burdan duyuruyorum hukuki haklarım saklı kalmak kaydıyla bir daha bana hakaret ettiğin andan itibaren beni burada değil karşında bulursun...

Bak buklet, buraya, beni normal hayatta çok sinirlendiren bir konuyu yazdın, karşımda olsan daha beterini söylerdim, bir çok arkadaşımla aram bile bozulmuştur bu yüzden..

Madem bu kadar kaldıramayacaktın, konuları laf olsun diye seçme, düşün öyle seç..Ya da sonuçlarına katlan..Nasıl tarafsızca anlattım dersin..Hem öyle olsa bile, güllerle mi karşılamalıydım..

Bu adamı sevmeyen çok insan var ben de onlardan biriyim, üzerine hala devam ediyorsun..

Beni kanunla şunla bunla tehdit etme..Daha önce de mahkeme görmemiş biri değilim..

Burada kesiyorum.. Artık rahat uyu , değmez, bu adam için..

Beanbastic..http://www.vidivodo.com/32582/mr-beanbastic

hala anlayış kıtlığı seziyorum ama nafile verdiğim cevapları bir daha oku yine de anlayamazsın benim yaklaşımımı...nafile ama seninle bir daha yazı tahtası olan bu yerde bile laf lafa gelmeyeceğimden emin ol...sataşsanda ne yapsan da yap devam et...
fakat ben den bir cevap dahi sana verilmeyecektir...
hele vereceğim cevap burası olmayacak...
ben tehdit de etmem, gerektiği noktayı çok iyi bilir ve hakkımı savunurum sonuna kadar.(hukuk çercevesinde tabiki)

Her türlü hukuk dahil, ben de, aciz ve acuze biri değilim bilesin..

İyi akşamlar..

Beanbastic..http://www.vidivodo.com/32582/mr-beanbastic

:)) Yaramazlar,bu konu burda kapanmıştır,tamam mı?
Bunlar bu konuda son sözleriniz olsun, rica ediyorum...

NE GÜZEL SENİ BULMAK BÜTÜN YÜZLERDE... SONRA SENİ KAYBETMEK...

bu şeye benzedi..
"ya evde yoksan - ya evde yoksan...
hahahaha. olur mu çocuklar ben hep evdeyim"

Orhan Pamukta 32 yaşına kadar harçlıkla geçinmişte bu da benden size magazinsel bi haber. azcıx ortam yumuşasın :*)

Çok üzülüyorum dostları böyle görünce...

Herkes deli doğar, bazıları deli kalır.

dostlar sağolsun önemli olan bu...
herşey geçer, buda geçer ve bir gün gelir, işte o an susar tüm dünya...

"Neden senle hiç durmadan tartişip duruyoruz ki biz
Bile bile üstüme gelmene ne gerek var
Neden dostça ve insanca ayrılamıyoruz ki biz
Ve bunca yaşanmış yılların da hatırı var
Eğer hergün bu işkence, eğer her gün bu karmaşa
Eğer her gün bu kavgaya katlanırım sanıyorsan

Sen de yaz yaz yaz bir kenara yaz bütün sözlerimi
yanılırsam çık karşıma göster kendini
Belki zamanla teker teker silinirler aklından
Anlarsın ki boşuna geçmiş bunca zaman..."

Herkes deli doğar, bazıları deli kalır.

vah yakıştı buraya bu şarkı, sabahın ilk dakikalarında çok iyi gitti, sağol...

Reca ederim,yeter ki çok küsüşmeyin.Garip cümle oldu sanki..

Herkes deli doğar, bazıları deli kalır.

teşekkürler belesh ah bu şarkıların gözü kör olsun,
ve bitmesin şarkılar yüreklerde...

sayın tonguefu teşekkür verdiğin bilgiye...

rica ederim. bana ilham veriyorsunuz

sayın tongefu, ne açıdan ilham verdiğimi şimdi çok merak ettim.(çok merakta iyi değil derler ya, neyse)

Nüfuz, ünvan ve güce tapınan bir toplum olup çıktık.
Faşist darbecileri, darbe öncesi ülkeyi kaos ortamına sokan siyasetçileri el üstünde tuttuk, vergilerimizle besledik, hala daha besliyoruz.

Bilimadamı ve Atatürk manevi bilmemnesi kılıfları ardında söylenmiş birkaç güzel söz:

Madem ki dinimizde bir imam nikahı ile seks doğal görülüyormuş, o zaman gizli yerlerde değil, eski mabetlerde olduğu gibi, camilerde birer aşk odası konsun, isteyen gidip orada bir imam nikahı ile seks yapsın. Böylece hem camiye gelir olur, hem de imam para kazanır! Canı seks isteyen kadınlar ve erkekler orada imam nikahı ile kendilerine göre veya şeriata göre yasal seks yaparlar...

Ve sanatçı: güzel bir eser bırakmış. Kitap okurken, ara verdiğinizde kaldığınız sayfada bırakırsınız.
Ulusal güvenlikle ilgili hassasiyetlerimizi ikinci plana ittiğimiz sürece ezilmekten ve aşağılanmaktan kurtulamayız.
Dün Pamuk bir şeyler söyledi, bugün dallamanın biri Ermenilerden özür diliyor. Bir gurup hıyar delisi de avucunda tuzuyla teşrif buyuruyor.
Geçmişimize sahip çıkmadık ki bugünümüzü koruyalım.

Ve sonuçta ne oluyor, işte şöyle!
Çeşitli sıfatları nedeniyle kimi zararlı insanları hoşgördükçe böyle sonuçlarla karşılaşmaya devam edeceğiz.
Sanata gösterdiğiniz hassasiyeti neden yaşadığınız topraklara göstermiyorsunuz ki?

Sanata gösterdiğiniz hassasiyeti neden yaşadığınız topraklara göstermiyorsunuz ki?

profiterol yemeye gösterdiğimiz hassasiyeti atom fiziğine de göstermiyoruz. çünkü alakası yok. misal system of a down faşistin kralı ama müzik yapmış adamlar. sırf faşistler diye bunu reddetmek akıl karı değil. o sebepten diyebilirim.

I am a cyborg, but that's ok...
Sanata gösterdiğiniz hassasiyeti neden yaşadığınız topraklara göstermiyorsunuz ki?

profiterol yemeye gösterdiğimiz hassasiyeti atom fiziğine de göstermiyoruz. çünkü alakası yok. misal system of a down faşistin kralı ama süper müzik yapıyor adamlar. sırf faşistler diye bunu reddetmek akıl karı değil. o sebepten diyebilirim. van gogh kulağını kesmiş o denli de ruh sağlığı bozukmuş e ne yapalım şimdi onun resimlerine de bok mu atalım?

I am a cyborg, but that's ok...

"Sanata gösterdiğiniz hassasiyeti neden yaşadığınız topraklara göstermiyorsunuz ki?"
bir polemiğe girmek istemiyorum ama sizde yaklaşımımı anlamamış olabilirsiniz.Hiç önemli değil sayın arkadaşım. Benim için her konu kendi içinde değerlendirilmelidir., fakat bilemesizniz ki belkide ben bu konularda sizden onbin kat daha ihracaat içindeyim...lafla peynir gemisi yürümüyor sayın arkadaşım...bu ülkenin başkentinde yaşıyorum, ve belki de bu ülke topraklarını sizden daha fazla düşünüyorum, ben ulu orta bu konuşmaları yapanlardan değilim, ben yerini ve zamanını çok iyi tartıpta gerektiği yerde konuşurum, burası siyaset yapılacak yer değil. Siyasi kimliğim yok dedik diye zannetmeyin ki başka kimliğim yok...
Unutmayınki ne siz beni tanıyorsunuz, ne de ben sizi tanıyorum...Kaldıki ben burada kendi yaptığım projeleri anlatacak hiç değilim...
Ama çok merak ettiyseniz, sadece şunu söyliyeceğim, burada lafla memleketim diye hava atanlardan daha çok memleketim diyen ve doğru yerlerde savunan biriyim bunuda hiç kimse merak etmesin..

buklet bu nasıl bir alınganlık yahu güzelim.

bak bize dallama demişler sağolsunlar senin kadar kızmadık.

az biraz sakin ciğerim.

I am a cyborg, but that's ok...

haklısın çok haklısın ve çok haklısın...
ama valla alınmadım saygıyla cevaplayıverdim işte...

Olabilir. Ama ortada bir kayıtsızlık var, ve bu kayıtsızlığın anası duyarsızlıktır (bence). Sadece Ermeni meselesi değil, Kıbrıs'tan Balkanlara, bizi ilgilendiren her noktada zaafiyet içindeyiz.
Kayıtsızlık bir yana, bu ülkenin aleyhine olacak şekilde bir kamuoyu oluışturuluyor.
Ve bu, toplumun güvendiği, inandığı, saygı duyduğu insanlar kullanılarak yapılıyor.
Orhan Pamuk da buna alet olmuştur.
Böyle bir durumda ben onun niteliklerine, yeteneklerine, marifetlerine bakmam. Yaptığı, yapacağı sanatın da içine de tükürürüm.

Ha, siz bu ülkeye benden yüzbin kat fazla faydalı olmuşsunuzdur, onu bilmem. Ben de kendi gördüğümü, bildiğimi, inandığımı söylerim.

Bu ülkenin huzuruna gösterdiğiniz hassasiyet, bir sanatçıya ya da eserine gösterdiğinizden fazla olmalıdır.
Yoksa ikisinin ortak bir noktada buluştuğu noktada da biri diğerinden öncelik kazanır.
Tanınmış ve sevilen sanatçıların, toplumun hassas dengeleri üzerinde ne derecede etkili olduğu malumdur.

sende haklısın...

ben de şahsen ermenilere şerefsiz diyen, vatan millet sakarya diyerek abuk sabuk anlamsız triplere giren zihniyetie tükürmek isterdim ama bu kadar hoyrat olamadı deli gönlüm.

I am a cyborg, but that's ok...

sende haklısın arkadaşım, ve asılında bana göre çok haklısın geçmişte ne..(asılında çok iyi biliyorum.) yinede gerek ermenileri gerekse de biz türkleri yine galayana getirmek isteyenler var. ve hala ne yazıkki bunu göremeyenler var...tek üzüldüğüm nokta bu...

@mansonilized, tükürüğünün yeri burası değildi, ama dediğim gibi... Senin VMS'ciler bir kutuptaysa "hepimiz ermeniyiz" diyenler öbür kutuptadır. İkisinden de uzak mantıklı bir tavır bizim istediğimiz. VMS'cilere söyleyeceğimi söyledim, yeri gelince yine söylerim. "Hepimiz Ermeniyiz" diyenlere ise "Manukyan da Ermeniydi, o da sizden o zaman!" diyeceğim geliyor.

"Ermenilerden özür" kampanyası, tek taraflı olarak Türkiye'yi suçlu durma düşüren bir tezgahtan başka bir şey değildir. Eğer özür dilenecekse bu, herkesin eteğindeki taşları dökerek, yapılan tüm haksızlıklar gözönünde bulundurularak yapılacak ortak bir "tövbe" töreniyel olmalıdır.
Bugün Türkiye hala barbar işgalci olarak görülüyor, bu nefreti taşıyarak yaşıyorlar.

Bugün dünyada müslümanlar katledilirken hiçkimse sesini çıkarmayı, özür dilemeyi düşünmüyor.

Hafif'te bu haksızlığı, bu ikiyüzlülüğü, bu adaletsizliği dile getirdiğimizde birileri çıkıp "VMS" yakıştırmasında bulundu. O kişilerin çoğunun kanında, düşüncelerinde ve duygularında takiyyeyi, ikiyüzlülüğü, ihaneti gördük.
Buldukları her fırsatta "Türk" ve "İslam" kimliklerini batı kurnazlığıyla aşağılayan bu insanları; TC kimliği taşıyan ve Türkçe konuşan bu alçakları kınıyorum!

sayın buklet öncelikle kibarlıgın icin tesekkurler. ulke meselelerine pek fazla hassas biri olmadıgım icin orhan pamugun ozel hayatından mevzuya daldım. ben orhan pamugun amerikadaki evinin manzarası , dizaynı, okudugu kitapları neden 50 yasında ogretmenlik yaptıgı yaparken zorlanıyor mu acaba diye dusunup empati kurarım genelde.. daha cok görsel ve psikolojik yanıyla ilgileniyorum.daha da genelleyecek olursak magazinsel diyelim. o yüzden sizin gibi ülke meselelerine pek hakim degilim. hatta sanat ve ülkeyi birbirine bağdaştıramam bile. (ama bu ögrenmeye kapalı oldugum anlamına gelmiyor)
umarım limon sıkmamışımdır mevzunuza. sanırım

haklısınız teşekkürler...

sayın tonguefu, aslında bu yazı ile memleket meselelerine inmek aklımın ucunda yoktu, sadece ufak bir tartışma ortamı oluşturmaktı amacım, sanatı tekil düşünerek yaklaşımları öğrenmek isterken iş bu noktalara kadar geldi...
Olayın suçlusu ve idam edileni ben oldum...
Herkes haklı, ne desem boş geliyor kullaklara, idam sehpasında olan biri nasıl ne dese boş olur ya onun gibi oldu...

Tabiki limon sıkmadınız zaten şu ana kadar yazım o kadar ekşi olduki, siz bence bal döktünüz, teşekkürler...benim yaklaşımımı yakalayan sizle daha detaylı konuşmak isterim fakat, artık A desemde konuyu oraya bağlayacak kişiler olacağından ben B demeyi tercih ediyorum...

birde sayın tonguefu, ülke meseleleri ile ilgili yorumum sayın hayalci'ye cevaptı...
dediğim gibi sizin söylediğiniz yönde tartışmak istediğim konuydu asıl olan, fakat zamanlamam yanlıştı.(kasıtız bir yanlışlık yaptım)...
sonuç otur kızım idam sehpasına ve son sözlerini söyle konumunda, artık son sözüm herkes haklı...
desteğinize ayrıcana tekrar teşekkür ediyorum...

@tonguefu,

...hatta sanat ve ülkeyi birbirine bağdaştıramam bile.

Herkes her konuda aynı derecede meyilli değil. Örneğin, film izlerken bile... Şu anlamda: kimisi Matrix'i izledikten sonra hiçbirşey anlamadığını söylüyor, kimisi ise oldukça fazla etkileniyor. Tartışma boyutunu biraz büyüten de bu sanırım. Bu, kişilikle ilgili bir durum, üstünlük veya eksiklik değil. bakış açısı farklılığı, algılama farklılığı diyebiliriz. Umarım doğru tanımlayabilmişimdir.

@buklet, Başaka üyelere de benzer konularda benzer şekilde davrandığım oldu. Fakat bu, sana veya başkasına özel kişisel bir nefret ürünü değil. O tür düşüncelere karşı sanırım biraz tahammülsüzüm, biraz da fazla hassasım sanırım.
Zaten bu tür konularda yorum eklerken @üyeadı şeklinde özel belirteç kullanmayı tercih etmiyorum. Yani yorumlarımın hedefi yine yorumlar.
Seni kırdığım için özür dilerim. Dediğim gibi, asıl sorunum malum üçüncü şahıslarla.

Dikkat edersen Ahmet Kaya'yı da ekledim, zamanında bizim de severek dinlediğimiz sanatçı...
Daha sonrasında, onun şarkılarının kimlere ve nelere hizmet ettiğini anlatıncaya kadar dilimizde tüy bitti.
Bizler maalesef deprem olmadan depremin kaçınılmaz olduğunu ve önlem almamız gerektiğini düşünmüyoruz.
Bu insanlar da maalesef birer felaket tetikçisi.

İşte, Ahmet Kaya'yı PKK bayrakları arasında, terörü överken görüyoruz.

sayın hayalci, düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ediyorum ve latife olarak değil düşüncelerinize katıldığım noktalar ve saygı duyduğum taraflarıda var muhakkak, ama inanın ki bu konuyu uzatmak istemiyorum, evet konuşlacak çok şey olabilir ve objektif bakış açılarıyla yaklaşımlar olsaydı(bunu şahsınıza söylemiyorum) benim bu konuda kimseye bir diretmem olmadı, bu anlaşılmadığı için gerçekten içim bayıldı...
İnce düşünerek beni üzmemeye çalışmanız için ayrıcana tekrar teşekkür ederim.

ben de zatan kapatmak için eklemiştim. Hoşçakalın.

sağolun...

Önce vatanımız milletimiz,bizi dışarıda soykırımcı ilan eden bir yazarı ne okurum ne de okuyandan haz ederim.Böyle bir adamı böyle bir günde(özür kampanyası)kaleme aldığın için sana teessüf ederim.

haberx3 sarelleli ekmek bir harika oluyor.

dur bir şey daha eklemek istiyorum.Şimdiye kadar vatanını milletini seven hangi sanatçımız ödül almış.
buklet DİYOR Kİ, (14 Aralık 2008 16:17)
iki ayda 32 yazı yazmışım ve hiçbiri kopyala yapıştır değildir...biyografilerim 6 adet olup onlar bile kopyala değildir...

Sende bu yazdıklarının arasına vatanını milletini kötüleyen soykırım yaptık diyen bir kaç parağraf ekle sana da nöbel ödülü verirler.

haberx3 sarelleli ekmek bir harika oluyor.

git işine ya, sende nereden çıktın...
ırkçı düşünen hiç kimseyle muhattap olmayacağım.

@hayalci, ben daha romantik boyuttan bakmıstım olaya . yani ahmet kayanın sanat gibi bir gucu vardı isyanını öle dile getirdi.kendi milletini bu topraklarda savundu ( tam bilmiorum sizin sölediklerinizden yola cıkıorum)

.ben aşk diye inletirdim ortalıgı. :*)
veya yardım kuruluslari..

@buklet seninde bir anda etegine yapışan yaramaz cocuklar gibi olduk. o anda haklısın demekten başka diyecek birşeyin yoktu :)
konu senin üstüne kalmış gibi oldu.

mansonlized'ın masumiyet müzesi yorumuna bayıldım. 15 aralıkta 9.21'de yazdığı yorum. bravo!

@tonguefu,
...neyse. Bakış açısı farklılığı diyelim.
Şunun altını çizmeliyim, OP okumakla veya AK dinlemekle vatan haini veya terörist dostu olunmaz, insanları böyle itham etmek doğru değil.
Bununla birlikte, AK'nın şarkı sözlerinde belirgin bir şekilde "PKK'nın niteliklerini öven ve özendiren içerik" bulunduğunu belirtmeliyim.
Bugün hala İstiklal caddesinde, Yüksel caddesinde bolşevik devrimi propagandası yapılıyor. Bu ülke için iyi niyet besleyen bu gençlerimizin nasıl bu hale geldiği bence çok önemli.
AK bir yana, Grup Yorum da sanat bakımından özellikle nitelikli eserler veriyor. Çok sevdiğim ve dinlediğim bir guruptu.
Ama maalesef ki her ikisinde de halkların kardeşliği adı altında, Kürt kimliği üzerinden PKK propagandası yapılıyor.

Yuh sana ben mi nereden çıktım.Tövbe tövbe.SEN DAHA BU SİTENİN ADINI BİLMEZKEN BİZ BURADAYDIKBu sitede senin gibiler türemeden önce saygı vardı, buklet DİYOR Kİ, (23 Aralık 2008 18:06)
git işine ya, sende nereden çıktın...
ırkçı düşünen hiç kimseyle muhattap olmayacağım.

haberx3 sarelleli ekmek bir harika oluyor.

sende mi saygı var, eyfallah o zaman,
seninle muhattap olmak istemiyorum, neden anlamak istemiyorsunuz o zaman...
saygılar...

buklet gitti dedilerdi.

I am a cyborg, but that's ok...

gittim, blogumu ziyaret edemez miyim?
şahsıma yönelik anlamsızlıklara konuşamaz mıyım?
sayın manson...

buldum ben onu.ebe o şincük.

Herkes deli doğar, bazıları deli kalır.

sayın belesh'ciğim sobelendik yine, sen biliyorsun ki sevdiğim arkadaşlarımın hep yanında olacağım bu biline...

bukletim bana niye kızıyon be yav. bence kimse gitmesin zati. herkes buranın tadı tuzu.

I am a cyborg, but that's ok...

canımsın ya sana kızarmıyım hiç...
kocaman sevgi dolu yıllar beni seven veya sevmeyen tüm arkadaşlara...

Bu şahıs hakkında yazdığınız methiyeleri yazmakta özgürsünüz. Ben de düşüncelerimi yazmakta hürüm. Binaenaleyh bu şahıstan kelimenin tam manasıyla ve tüm hücrelerimle tiksiniyorum. Öncelikle kötü bir yazar; "eserlerinde" sanki önce ingilizce yazılmış da sonra Türkçe'ye çevrilmiş havası var. Sanırım yabancı dillere çevrilirken çevirmenler hatalarını düzeltiyor. "Eserlerinde" bolca çalıntı var. Nobel konuşması bile hırsızlamaydı. Burnumuzun dibinde ABD milyonlarca Iraklı'yı katlederken suspus olup, 100 sene önce olmuş olayları çarpıtarak sırtını dayadığı emperyalistlerden aldığı güçle ülkesine halkına iftira edecek kadar iğrenç.Bu iğrençliği yaptığı nobel ödülünü alınca susup köşeye çekilecek kadar korkak. Velhasılı kelam bu adam bana tiksinti veriyor.

İnsan doğulmaz,insan olunur.

tabiki siz sevmeyebilirsiniz...herkes düşüncesinde özgür ise, ben kitaplarını seviyorum ve sevmeye de devam edeceğim...

Biraz zeka, biraz Robert Koleji, biraz da erken yaşta okumaya başlamış olmasının dışında, yaşadığı ülkedeki insanların eğitim seviyelerinin yeterli olmayışı kendisinin saygıdeğer ünlü bir yazar oluşuna yetmiş ve artmıştır. Her ülkede her seviyede yazarlar ve sanatçılar mevcuttur ama hakettiği konumdan yukarı çıkanlar o ülkenin büyük beyinleri tarafından hakettikleri yere indirilir. Bizde gerçek eleştirmen olmadığı için çok satanlar listesine çıkanlar bir daha koltuklarını bırakmıyorlar, aynı diğer iktidar sahipleri gibi. Flaubert ve Turgenyev farklı ülkelerde yaşamalarına karşı çok iyi arkadaşlık kurmuşlardı. Korkarım Orhan Pamuk benzer bir dostluk kuramayacak. Tanrı kendisini ve sevenlerini birbirlerine bağışlasın....

Ya ben bu çekememezliği anlayamıyorum abi. Adamı sevmeyin, ama bu denli kıskançlık da anlamsız. Bazı fikirleri aşağılıkça da olabilir. Ama bu onun edebi yönü ile savaşımı gerektirmeyi mübah mı kılıyor. Necip Fazıl yada Nazım Hikmet'ten birisinin fikirleri ile çelişiyorsunuz diye illa adamların edebi kariyerlerine b.k atmanız mı gerekecek. Adam başarılı bir edebiyatçı mı değil mi? Bu konuda otoriteymiş gibi her önüne gelenin ahkam kesmesinin bi kıymet-i harbiyesi yok. Adam o salak lafları etti diye bir anda edebi kalitesi düşmez. Ama esasında entelektüel altyapısı ve tarih algısı ile pekçok salak edebiyatçı gibi sakat fikre sahip olduğu da aşikar. Elmalarla armutları karıştırmayın geyiğini demek zorunda kalıyom ben de her seferinde.

Kısaca şunu de geç: "Zıçarım senin Nobel'ine de, Alfred'ine de.."
Katil bir medeniyetin taltifinden ne hayır gelecekti ki, bu bombacı kimyagerin ödülü bi b.kuma yarasın.

~~~ Logos spermatikus ●~§~● אני לדודי ודודי לי ~~~

zaten anlamak istemiyorum artık, türkiye'de bir yerlerde iki laf konuştun mu? artık ergenekon mu, yoksa mergenekon mu deyip, gece yarısı seni basarlar...
türkiye özgürleştirilebiliri savunmuştum...
savunmam şu anda -45 dercenin altına düştü...
bazı konuları oluşturmak için sindirme operasyonları bir taraftan başlamış, kolay gele...

arkadaşlar,yerin kulağı var,yeter gari,kapatın bu mevzuyu ya,topyekün bütün hafif getcez şimdik :))

al bendende o kadar:)

Müellifin hangi eserlerini okudun hanım kızım?

İdrak edemeyenin susması gerekir. Spinoza

hepsini okudum, bir kara kitap ve öteki renkler haricinde sayın fevkulbeser, masumiyet müzeside bitmek üzere...

Güzel, ne anlatıyor bu adam kitaplarında?

İdrak edemeyenin susması gerekir. Spinoza

sınavdayız herhalde; hayat dilimlerini anlatıyor, hatta 'benim adım kırmızı'da, üst hayattan gelen sesleri de... bana göre her kitabı okunası...
daha çok konuşurdumda, yukarıdaki muhalefetlerden sıkıldım...

Nema problema.

İdrak edemeyenin susması gerekir. Spinoza

bu yazıyı yazarken, gönlümde edebiyatı konuşmak vardı, syın fevkulbeser; görün ki, iş nerelere geldi.
en çok etkilendiğim kitabıdır, 'benim adım kırmızı' anlatım dili ağır olmasına karşın; içindeki sesler asıl olan üst gerçeğin yansıması gibi, bunun yanında hayat, ölüm, sanat, aşk herşey var, hatta unutulmuş eski resim sanatı vs...muhteşem bir kitap, kanımca...

ve anladım ki,
bu yazıya yorum yapanların hiç birisi, hatta yazı sahibi de bu kitabu okumamış.
masumiyet müzesi mutlaka okunması gereken bir kitap.

kemal gibi aşık oldugu kadın için müze açan, hatta buna cesaret eden kaç tane erkek vardır bilmiyorum.
ancak kemal olma ısterdım.
bir çok kadında füsun olmak isterdi kanımca.

kitabın ardından, hiltona bir kaç kez gittim.
aynı atmosferi yaşamasamda o dönemleri aklıma çarpıp geçti.
taşralı zengin erkeklerin tabuları, yeni yeni başlayan içinde seks olan arkadaşlıkların bir saptama halinde anlatılması muthiş.

mutlaka okuyun.

aşk aldatınca değil, aldatan kişi ile yaşanınca daha güzeldir derdim her zaman.
bu kitap bu sanımı doğruladı.

hey gidi hey. güzel kitaptı cidden. yorum yapmadım mı acaba dedim de, yapmışım da. güzel de demişim, benim adım kırmızı hala daha özeldir benim için.

sörsi yavrum, gözlüklerimi bulamıyorum..

benim adım kırmızı, kitapları içinde benim için en özel olanıdır.

tabi, her sevgılımız için ev satın alıp muze haline getirme şansımız yok.

neden özel yavrum?

hat sanatına başlamıştım.
bir kaç gun surdu tabi.

:) benim de kırmızı takıntım o kitaptan sonra başlamıştır. misalse misal.

cuma, cumartesi ve pazar akşamları son matıneleri sevıyordum.
şimdi en erken matıneleri sevıyorum.

sevgililer günü katliamı ve milyoner filminden sonra eve gelip uyumak yerine,
seksi zabıtaları ve denizcileri konuşmak keyif veriyor.

yani vizyondakileri bilmesek, iki film birden kuşağına girdin sanabiliriz cancağzım. böyle birden bire ve ardarda söyleyince özellikle. riskli şeyler biliyor musun!

bıe gunde 2 fılm seyretmem.
hafta sonuna yaymak daha guzeldir.
birde numnum da kuzu pirzola nın ardından.

edit: birden bire --> birdenbire

bonus: "herşey birdenbire oldu birdenbire"
şairin aziz hatırasına saygıyla...

insan bazen, keşke bunu paylaşmasaydım, veya keşke yorumu mu silme şansım olsaydı diyor.

yani iki film birden oynatan sinemalar halen varmı bilmiyorum.
son sinema istikalde hemen atlasın karşısındaydı sanırım. satılmış. değişmiş.
güzelleşmiş.

yorumun kurtulması için elimizden geleni yaptık. hatta film olarak bahsettiklerinden birinin Slumdog Millionaire olduğuna bahse girebilirim. Num Num Gmall bugün için biraz kalabalık bir mekan sayılmaz mı?

yalnız bu arada, hilton doğan grubu ile birlikte ciddi bir değişime uğradı.
kitapta anlatılan özelliklerin hiç birini taşımıyor.
bu aralar swiss ortamları pek makbulmuş nişantaşılı soylu ve asil aileler için.

taşralı zenginler yine aynı şekilde devam tabi. mankenler, yabancılar, lüks arabalar, markalı takılar, renkli gömelekler.
teşvik,ye bölgesininde hemen hemen tamamını işgal ettiklerini düşünecek olursak,
kitap eski nişantaşı günlerine imrendiriyor tüm kabileleri.

ben yabancı adıyla yazmak ıstememıştım açıkcası.
gmall kalabalık değil. tgam tersine çok ferah.
açıkcası diğer sinemalara göre 2 tl fazla.birde mekan zaten pahalı.
avm ve diğer sinemalarda ki kuyrukları, ilgisizlikleri de düşünecek olursak,
gmall de sinema keyfi başka oluyor.

miller+mısır+film.

birde hemen aşağıda ki spa ya uğramak lazım 15 gunde bir.
feci keyifler bunlar.

bu arada da fox tv. yeni hayat filmi var. bir zamanlar çok severek izlemiştim.
sıkılanlar için iyi bir film.

Sayın thing, Masumiyet müzesi kitabına yazıyı yazdığım dönemde başlamıştım okumaya, sonra bitirdiğimde bloguma düşüncelerimi eklemek istemiş olsam da, gelen tepkilerden sıkıldığım için eklememiştim.
Gerçekten muhteşem bir kitap ve bence de herkesin okuması gereken bir kitap...Kitabı bitirdiğim an ben de bir takım şeyleri kendi müzeme eklemeye başladım...
Sizin değiniminizle bahse konuyu ekledim, teşekkürler...

adam edilme serüvenimde 2. levela geçtiğimi düşünüyorum. ödüllendirilmeliyim...

yaşar usta olayında verdiğim "nokta"lı duruşumla olayı alttan alışımla büyüklerime saygı ve anlayış göstererek ayrıca bir önceki tutumumun arkasında durarak güclu bir tavır sergiledim.

2.levelda ise öğrenmem gereken "sahiplik" ve "aidiyetlik" duygusu olsa gerek. öyle face'lerde hesap verilmeden cekip gidilmez diğmi efenim. ya da kişinin en çok değer verdiği şeylerle dalga geciliyorsa bunun hesabı sorulmalı.kaçmak olmaz.sahiplenmeli ve sorumlulugunu almalı. inşelle bu bölümde bu duyguyu da kazancaz.

akademisyen ve burjuva ve hayatı doya doya yaşamış ailemden ( bir tek ailede ben böle donuk soguk asosyalim.ay burcumdan olsa gerek.kova yaa) ailemden alamadıgım terbiyeyi bir de sen veer mürebbiyem benim:-)

şereeefeeeee

mütevazı ve asil ama biraz sinirli ( ay burcum etkilior. kova yaa:)) ayrıca anlaşılmaz trendsetter geleceğin ötesinde yaşarım. ¿:))susar susar adamı orta yerinde bozarım. :-(bazen bozmam çok pas geçerim bir bakarım o benle kafa bulur ben salak olmuşum. o da beni gocundurmaz. sonuc olarak ben kendimi bilirim:))

daha derinlere indikçe balıklaşıyorum. iyi huylu sakin dingin utangaç bir ben çıkıyor. aşk dolu hayalperest. dışı mantık içi aşk dolu birşeyim :) sexyliğime dil uzattırmam bu yüzden :) ve güzelliğimde hep bir kusur arayacağım cünkü estetik düşkün/üydüm.

ben yine sözünüzü alakasız birşeyle kestiğim içinse özür dilerim. ama bunu yazmam lazımdı. :-)

masumiyet müzesi güzeldi hakkaten

tonguefu alemsiniz, rica ederim.

birşey daha soracagım...
güneri cıvaoğlunun babası ilhami bey
galatasaray üniversitesi kimya bölümünde metalurji dersi mi verirdi acabaaaaa?? bilen biliiir... taaa eskilerden...

bizim evde eskilerden projektörler vardı. ilk seyrettiğim porno film emmanuelledir.. babamın öle bir fransız film kolleksiyonu vardır. oradan hatıorlıorum.

ADAM ET Beni mail açarak. cidden ihtiyacım var buna.

o facebooklar yüksek müsaadenizle kapatılmasını istiyorum. kimse kendisine saldıranla orta yolu bulamaz. ve beni hakikaten kendime halime bırak .brokenheart durumum var.sende acıma saygı duy.

gazını çıkartamamış konuşamayan bebekler gibisin. bir derdin var ama konuşamıyorsun . o önündeki 102 tane tuş süs diye konmadı davetsiz misafir. küstün gittin hıncından bir tane babam için açtın. ee nolcak böle. öğrendiğin her bilgiyi mantar panoya asıp etrafındaki arkadaşlarına mı yetiştireceksin? sorunun ne ben seni yemin ediorum anlamadım. ben naptım şimdi sana. saygısızlık mı yaptım ezikledim mi? şımarık bebekler gibisin.

ben 2 yıl işsiz herkesten elimi ayağımı çekmiş odamda münzevi bir hayat yaşıorum. sen bu krizde hem hazır para ye, hemde işşsize hemde işten çıkarılma tehlikesi yaşayan herkese (millet kıcından soluooor bu krizde) saldır dur. benden sana tavsiye. eskki şatafatlı günler bitti. bence emekliliğin tadını çıkar. sataşma sağa sola. tamam hepimiz yaptık ettik ama arkadan (dedikodular dalga gecmeler falan) böle yüz göz olmadık. ayar çek kendine azcık. valla biri çıkar çektirir.

bilior musun sen bir konuda çooook iddialısın. herkes beni sever.sevmese de eninde sonunda sever. unut bunu cünkü ben ne seninle ne de arkadaşlarınla o masanda oturup ickilerini tokuşturmayacağım. istediğin manyaklıgı deliliği yap umrumda değil. benim bilgisiyarıma giren insanın hırsıztan bir farkı yoktur.(mp3 download etmeye benzemior bu) o yüzden istersen açık konuşalım sorunumuzu. istersen böle devam et. sadece uzlaşırız. daha ötesi olmayacak. boşuna işi deliliğe vurdurma bana. git sen bunları üniversiteli dar çıtırlara yap. sayende derimiz kalınlaştı epeyce. sen beni hala 22 zannediorsun (klavyenin başında kolumda şırında içinde kırmızı kalpler enjekte edilior damara ortalığı aşk aşk die inletiorum zannediorsun)

yorum yapmaya bile gerek duymuyorum

bence de...

@tonguefu, şimdi alakaya çay mı demlemem lazım, yoksa ıhlamur mu? yoksa bana ne mi? yoksa bana mı? gerçekten anlamadım yorumlarınızı, herhalde benle alakası yok diyorum ve köşeme çekiliyorum...

değişik yorumlar olmuş sevende olur sevmeyende bundan daha doğal neolabilirki.

@buklet bende burayı pek anlamadığım için (resim yok yaa) hedef gösteremiorum. o yüzden ortaya konuşuorum . sorumluluk duygusu geliştirelim. biri birisine YAPMA DUR demesini öğrensin. ama belli ki üzüm üzüme baka baka kararırmış.

yine anlamadım:)

tabi ya siz benim guguk kuşumsun, şimdi anladım:))

tonguefu DİYOR Kİ, (25 Aralık 2008 09:40)
yazmaktan çok izlemek keyifli...
bence klavyeniz var diye habire yazmanıza gerek yok.buldugunuz her yazınızın altına kendi düşüncenizi yazmanıza da gerek yok. kimse sizin düşüncenizi merak etmiyor.

chuck bi pala niuk :)))))

öperim gözlerinizden....

iyi seneler sevdiklerinizle
Guguk Kuşunuz....

2009 burç yorumlarını merakla bekliyorum...:*)

ne iyi demiş alnından öpmek lazım valla! üzerime alınırım bir gün inşallah ve herkes de alınır:)

Ancak bir benzerim öldürebilir beni... Yok yüzümün karşılığı!

keşke hep benim sözüm dinlense. Heyhaaaat:))))şimdi trend konuşmamak ve izlemek mi? ben dedim diye. yine taklit mi ediliyorum.peki tamam o zaman:) teşekkürler @buklet zahmet edip araştırıp arşivlerden bulup bu güzel fermen niteliğimdeki yazımı karşıma çıkartıp getirdiğin için. o güzel ellerin dert görmesin inşallah.

teşekkür ederim tongufeu, ama çok tesadüf oldu, birden don juan yazısı hortlayınca görüverdim, hepsi o, yine de ellerim dert görmesin tabi ki:)
aynende o dönem itibariyle üzerime alındım, hali ve vakti yerindeliğimle:)

anladım.

şaka bir yana ben de sizi fazlası ile anladım:)
söyledikleriniz de elbette doğru yanlar çok, lakin insanın kendini tutamadığı anlarda çok oluyor, haliyle bazı yorumlara cevap vermemek içten olmuyor...

'haklısın açılımı' bu olsa gerek. birde göğsüme broş taksaydınız:) sözün bittiği yerdeyim. katılıyorum fikrinize:)

Dolaptakilerden gelen çatlak sesler...

Ben bu "Sözde Ermeni Soykırımı" üzerinde bu güne kadar ne çok fazla düşündüm ne de çok fazla dert yandım. Düşünmedim; çünkü düşünseydim önemsediğimi zannedeceklerdi. Dert yanmadım; çünkü çaresiz olduğum sanılacaktı. Ve bu önemsemeler ve çaresizmişim gibi görünmeler sonunda benim kabullenişlerim olacaktı. İnsan önemsediği bir konuda kafa yorar... Bu sebeple sadece şöyle bir açılım getirebilirim konuya;

"Soykırım” kelimesinin tam manasına bakmak gerekirse, Soykırım: Yok etmek, ortadan kaldırmak... Şimdi düşünüyorum da, sözde soykırım yaptığımız bir millet mi söylüyor bunu. Madem ki biz bu soykırımı yapmışız, nereden geliyor bu çatlak sesler... acaba o sırada birkaç tanesi dolaba mı saklanmıştı!!

yorum "bu kadar hakettiği kadar yani"

pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)

Mim Nehri

geri »

Arama

pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

reklam

kaynaklar

RSS Dosyası
pillikutu